LONDÝN – Chcete vidieť, v akých podmienkach sa servisujú najdrahšie a najvýkonnejšie automobily na svete? Anglická centrála Lexusu zverejnila fotogalériu z nedávnej servisnej prehliadky svojho predvádzacieho modelu LFA v špeciálnom stredisku Toyota Motorsport v nemeckom Kolíne.
Britský Lexus, ako jeden z 500 majiteľov limitovanej série výnimočného superšportu LFA, poslal nedávno svoj predvádzací poklad a jeden z verejne najznámejších LFA na servisnú prehliadku do Nemecka. V takzvanom Centre excelencie pracuje vysoko kvalifikovaný personál schopný postarať sa o tak výnimočný automobil, akým Lexus LFA nepochybne je. Aj populárny moderátor britskej relácie Top Gear, motožurnalistická legenda Jeremy Clarkson, sa o LFA vyjadril, že ide o „najlepšie auto, aké kedy šoféroval“.
Čím je LFA také výnimočné? V prvom rade zhmotňuje technologický pokrok a používa špičkové technológie z motoršportu. Mimoriadne kompaktný, 72 stupňový motor V10 s obsahom 4.8L dosahuje najvyšší výkon 412kW (560 koní) pri 8700 otáčkach za minútu. Obmedzovač zasahuje pri úžasných 9500 otáčkach za minútu a krútiaci moment vrcholí na úrovni 480 Nm pri 6800 otáčkach za minútu. LFA dosahuje vďaka nemu maximálnu rýchlosť až 326 km/h, z nuly na stovku zrýchli za 3.7 sekundy a štvrť míle prekoná za 11.6 sekundy pri rýchlosti 201 km/h. Aj vďaka spolupráci s Yamahou má tento motor mimoriadne atraktívny zvuk, podobný motorom Formula 1 V10, za ktorými aktuálne športová verejnosť smúti.
Karoséria LFA je monokok vyhotovený kompletne z CFRP – spevnených karbónových vláken – predstavujúcich až 65% váhy automobilu. Zvyšných 35% je hliník. Aj vďaka tomu je celková hmotnosť LFA iba 1500 kg. Objednávky za limitovanú edíciu začal Lexus zbierať a vyhodnocovať v roku 2010 a posledný LFA opustil výrobné linky Motomachi v Toyota City koncom roka 2012.
Vďaka svojim špičkovým vlastnostiam a exkluzivite je Lexus LFA bližší závodným špeciálom Toyoty z Le Mans ako bežnému Lexusu. Každý LFA podlieha mimoriadne prísnej inšpekcii – všetky demontované panely a skrutky sú niekoľkokrát kontrolované, karbón-keramické brzdy sú ručne testované atď.
Podľa slov Petra Dresena, vedúceho nemeckého Centra excelencie, je „servis LFA pomerne jednoduchý a vyžaduje si len množstvo kontrolných úkonov navyše, ktoré sú časovo náročné“. Pri bežných servisných prehliadkach cestujú odborníci z Nemecka v rámci Európy za klientmi jednotlivých národných dílerov. „Dohliadame na všetkých 38 európskych Lexusov LFA. Nie všetky pravidelne jazdia, ale vidíme každý jeden z nich minimálne raz ročne pri garančnej prehliadke“.
Pozrite si zaujímavú fotogalériu zachytávajúcu novinármi ťažko skúšaný britský LFA počas výmeny tesnenia na olejovom čerpadle. Všimnite si najmä veľkosť a čistotu pracovných priestorov, ktoré pripomínajú skôr laboratórium s najvyšším stupňom ochrany.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies