BRATISLAVA - Spoločnosť Bayer dokončila akvizíciu podniku starostlivosti o zákazníkov americkej farmaceutickej skupiny Merck & Co.
Transakcia sa uzatvorila na globálnej úrovni v stredu 1. októbra po získaní požadovaných protimonopolných povolení. Bayer zaplatila kúpnu cenu vo výške 14,2 mld. USD. Informovala o tom spoločnosť. Táto akvizícia umožní spoločnosti Bayer dosiahnuť globálnu pozíciu číslo dva v oblasti liekov nevyžadujúcich predpis (OTC).
Generálny riaditeľ spoločnosti Bayer Marijn Dekkers označil túto akvizíciu za míľnik. "Máme v úmysle pokračovať v rozširovaní nášho atraktívneho OTC podnikania, a to prostredníctvom organického rastu ako aj akvizícií," vysvetlil. Pro forma predaj kombinovaných podnikov v roku 2013 tvoril 7,4 mld. USD, k čomu podnik Merck & Co. prispel približne sumou 2,2 miliardy USD.
Spoločnosť Bayer očakáva jednorazové náklady vo výške približne 0,5 mld. USD na uskutočnenie transakcie a skombinovanie podnikov, predovšetkým v rokoch 2014/2015. Očakáva sa, že táto akvizícia vyvolá pozitívny výnos vo výške 2 % na základný zisk na akciu už v prvom roku po jej uzavretí.
Bayer takisto očakáva, že integrácia podnikov bude vytvárať významné nákladové synergie najmä v oblasti marketingových nákladov a nákladov na tovar. Počíta pritom s okolo 200 mil. USD ročne do roku 2017. Výnosové synergie vyplývajúce zo zvýšeného obchodného vplyvu a využitie značnej globálnej infraštruktúry spoločnosti Bayer v kľúčových rastových regiónoch na zavedenie značiek Merck mimo USA, by mali predstavovať približne sumu 400 mil. USD do roku 2017.
Akvizíciu firma financovala preklenovacím úverom, pričom časť tohto úveru už bola odkúpená za použitia dvoch hybridných dlhopisov vo výške 3,25 mld. eur. Spoločnosť Bayer plánuje vydať ďalšie dlhopisy pre ďalšie financovanie na kapitálovom trhu.
Podnik starostlivosti o zákazníkov získaný od spoločnosti Merck & Co. sa skladá najmä z produktov v kategóriách prechladnutia, alergie, dutín a chrípky; dermatológie vrátane ochrany pred slnkom, zdravia nôh a oblasť tráviaceho traktu. V rámci Českej a Slovenskej republiky prevezme Bayer Consumer Care etablované značky, čo bude znamenať vstup Bayeru do nových kategórií, ako sú napríklad alergie, a teda posilnenie nastávajúceho portfólia.
Bayer je globálny podnik s kľúčovými kompetenciami v oblasti zdravotnej starostlivosti, poľnohospodárstva a rozvinutých polymérnych materiálov. Vo fiškálnom roku 2013 spoločnosť Bayer zamestnávala 113 200 ľudí a dosiahla tržby 40,2 mld. eur. Kapitálové výdavky dosiahli výšku 2,2 mld. eur a výdavky na výskum a vývoj výšku 3,2 mld. eur.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies