Brazília je najpríťažlivou obchodnou krajinou sveta

NETKY.SK • 7 Jún 2011, 09:26 • 2 min
Brazília je najpríťažlivou obchodnou krajinou sveta

Brazília je najpríťažlivou obchodnou krajinou sveta

slovakia

left justify in out

img

Nemecké firmy objavili Južnú Ameriku ako nové odbytisko. V regióne je najobľúbenejšou Brazília, Čína a India voči nej stratili.
      Nestáva sa často, aby Čína pre nejaké ekonomické odvetvie prišla o pozíciu špičkového trhu budúcnosti. V obchode však práve k tomu došlo. Vo výročnej štúdii podnikovej poradenskej spoločnosti A.T. Kearney o najlepšie rozvojové trhy budúcnosti klesla Čína z prvého na šiestu priečku.
      Nový šampión sa volá Brazília. Latinská Amerika sa vôbec po veľkej hospodárskej kríze stala celosvetovým spotrebiteľským trhom s veľkou budúcnosťou. Druhá priečka patrí Uruguaju a Čile sa umiestnilo hneď za ním.
      A.T. Kearney zbiera údaje o najsilnejšie rastúcich trhoch 10 rokov. Medzi hlavné kritériá patrí vývoj hrubého domáceho produktu, vek spotrebiteľov a aký veľký je podiel zákazníkov v ľahko dosiahnuteľných mestách s dobrou infraštruktúrou.
      Z ukazovateľov vzniká celkový výsledok Global Retail Development Index (GRDI). V predchádzajúcich rokoch boli na vedúcich miestach ázijské krajiny.
      Brazília získava príťažlivosť organizovaním dvoch celosvetových podujatí, futbalovými majstrovstvami v roku 2014 a letnou olympiádou o dva roky neskôr. S nimi sú spojené investície vyše 34 miliárd eur. Z investičného boomu nemajú úžitok len stavebné firmy, ale aj odvetvie spotreby, ktoré využíva lepšiu infraštruktúru na zásobovanie obchodov. V regióne výstavby sa totiž nachádza veľký počet miest. Brazílsky hrubý domáci produkt rastie medziročne o 5 % a takým zostane aj v nasledujúcich rokoch. Tržby maloobchodu prudko rastú.
      Rýchlo rastie aj ekonomika Uruguaja. Vlani dosiahol jej medziročný vzostup 8,1 % a Čile zaznamenalo plus 6,1 %.
      Štáty v kríze ako Egypt, Tunisko a Libanon stratili pre investorov v dôsledku politického vývoja príťažlivosť. Avšak Blízky východ, ktorý má ako celok veľkú kúpnu silu a sklon k nákupu módnych tovarov, zostáva v centre pozornosti obchodných koncernov.
      Východná Európa podľa najnovšej analýzy A.T. Kearney stratila po kríze príťažlivosť. Dokonca by sa pred rozľahlé Rusko a Kazachstan mohlo dostať maličké Albánsko.
      A.T. Kearney v úvode k tohtoročnej štúdii uvádza, že GRDI nie je unikátny tým, že uvádza, ktorý trh je väčší alebo bohatší, ale tým, že upozorňuje na trhy, ktorých rozvoj je aktuálny.
      Rebríček 10 najpríťažlivejších krajín je podľa GRDI 2011 nasledovný: Brazília, Uruguaj, Čile, India, Kuvajt, Čína, Saudská Arábia, Peru, Spojené arabské emiráty a Turecko.
Zdroj: TASR/Die Welt



twiterfacebooklinkedinwhatsapp


Autor: Redakcia Netky



Netky
Silvester príde o
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies