BRATISLAVA - Infolinka (048/ 43 17 222) finančnej správy je najvyťaženejším nástrojom pri komunikácii s verejnosťou. Finančná správa prostredníctvom nej poskytuje odborné informácie k daňovým a colným predpisom. K dispozícii je počas pracovných dní od 8:00 do 16:00 hodiny.
Call centrum finančnej správy ročne pomáha státisícom klientov, o čom svedčia aj štatistiky dopytov za minulý rok. Prostredníctvom telefonických hovorov, e-mailov a online chatu pomohli odborní konzultanti call centra až v 347 962 prípadoch. Aj to je dôkazom neustále sa rozširujúcej elektronizácie a digitalizácie finančnej správy.
Státisíce dopytov
Call centrum finančnej správy je vstupnou bránou pre komunikáciu klientov s finančnou správou. Potvrdzujú to aj státisíce vybavených dopytov, za uplynulý rok ich call centrum vybavilo takmer 350 tisíc. Oproti minulému roku ide o mierny pokles, keď finančná správa spúšťala eKasu, tento rok však očakávame opäť výrazný nárast dopytov vzhľadom na dôležité projekty eCommerce, eFaktúra či obojsmerná komunikácia.
Chatbot Taxana
Call centrum finančnej správy poskytuje služby verejnosti v colnej a daňovej oblasti. V colnej časti funguje od minulého roka v nepretržitom režime. V ostatných týždňoch zaznamenalo nárast dopytov spojených s Brexitom. Plnohodnotným komunikačným kanálom sa stal aj automatizovaný chatbot finančnej správy Taxana. Po obsahových a systémových úpravách Taxana poskytuje plnohodnotné informácie v oblasti daní a cla, dokáže zasielať maily či pripomínať klientom dôležité termíny.
Sumár čísel
Call centrum finančnej správy prešlo za uplynulých šesť rokov výraznými zmenami, ktorých cieľom bolo zefektívniť prácu v prospech verejnosti. V roku 2014, keď finančná správa spustila nový portál a možnosť registrácie na elektronickú komunikáciu, zamestnanci call centra vybavili celkovo 301 089 podnetov. Toto číslo prekonali v roku 2019, keď konzultanti vybavili až 417 378 dopytov. V roku 2020 počet vybavených dopytov dosiahol 347 962.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies