BRATISLAVA - Jej podstatou je ustanoviť elektronickú formu komunikácie občanov a podnikateľov so štátom ako nosného spôsobu vzájomnej komunikácie.
Výrazné zníženie byrokracie pri komunikácii medzi občanmi, podnikateľmi a štátom si sľubuje ministerstvo financií od nového zákona o e-Governmente, ktorý dnes nadobúda účinnosť.
Informatizácia verejnej správy sa podľa rezortu dostáva do fázy prevádzkovania prvých reálnych projektov. To si však vyžaduje zodpovedajúcu legislatívnu podporu. Práve vymedzenie legislatívnych pravidiel pre elektronizáciu verejnej správy je cieľom zákona o e-Governmente.
Nová právna norma nenahrádza už existujúce predpisy. Jej podstatou je ustanoviť elektronickú formu komunikácie občanov a podnikateľov so štátom ako nosného spôsobu vzájomnej komunikácie. Súčasťou zákona je zavedenie nástrojov, ako sú zaručená konverzia dokumentov, elektronické schránky pre doručovanie písomností či elektronické podanie.
"Očakávame podstatné zvýšenie celkovej efektívnosti, pružnosti a bezpečnosti elektronickej komunikácie," uviedol minister financií Peter Kažimír (Smer-SD). Podľa ministerstva sa uplatní zásada, že štát nebude požadovať od ľudí a podnikateľov predkladanie tých údajov, ktoré už má k dispozícii.
Pozmeňujúcim návrhom nezaradenej poslankyne Jany Žitňanskej sa do zákona dostalo aj to, aby bola elektronizovaná verejná správa dostupná aj pre zdravotne postihnutých občanov. A to tak, aby sa vytvorili podmienky napríklad pre zrakovo postihnutých ľudí. Majú im pomôcť asistenčné technológie, ktoré dokážu pretransformovať písaný text na zvuk.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies