BRATISLAVA – V dnešnej dobe sa už každá automobilka snaží dostať do predajní to najlepšie, čo je schopná vyrobiť. Rozdiely medzi Európou a Áziou sú čoraz menšie. My sme si pre vás ale predsa len pripravili porovnanie dvoch športových modelov. Jeden európsky, a druhý ázijský.
Začneme teda v Ázii. Japonsko je ázijskou Mekkou vo výrobe automobilov. Preto je očividné, že náš kúsok pochádza práve odtiaľ. Honda NSX, hovorí vám to niečo? Ak nie, tak si tento model zapamätáte prinajmenšom vďaka jeho oranžovej farbe. Honda totiž vyšla v takomto farebnom prevedení priamo z výroby. Zreteľnou oranžovou farbou vzdáva japonská automobilka poctu svojej luxusnej športovej sestre Acure, ktorá sa predáva v Spojených štátoch.
Auto je aerodynamicky prepracované. Predná mriežka, ako aj zadné krídlo sa starajú o maximálny prietok vzduchu. Poťahy v interiéri sú pokryté kožou Blue Aniline s prvkami Alcantara. Motor je kombinovaný, keďže sa jedná o hybrid. Celkový výkon auta je 573 koní. Pri veľkých rýchlostiach sa však nemusíte obávať, že stratíte kontrolu nad vozidlom. Auto disponuje okrem posilňovača riadenia aj systémom stability a adaptívnymi tlmičmi, ktoré sa prispôsobujú danej vozovke.
Keďže sa jedná o superšport, odzrkadlí sa to aj na cene. Suma začína na čiastke 180 tisíc eur. Pre porovnanie s európskymi športovými modelmi, je to napríklad o 165 tisíc viac, ako pýtajú Nemci za nové Audi R8. Nový McLaren je tiež lacnejší, a to o celých 1750 eur. Treba si však uvedomiť, že tieto európske modely si budú môcť vodiči v Japonsku dovoliť za oveľa vyššie sumy. Kombinácia superšportu a hybridného pohonu však v dnešnej dobe určite nebude lacná záležitosť.
Honde NSX sa zvykne hovoriť aj japonské Ferrari. Zoberme si teda na porovnanie najnovší športový model z Maranella, a presvedčme sa, či je to naozaj pravda. Najnovší model Ferrari sa volá F8 Tributo. Je to najrýchlejšie auto aké kedy automobilka vyrobila. Tributo má pod kapotou rovnaký motor, akým Ferrari disponovalo aj pri svojich športových modeloch v rokoch 2016, 2017 a 2018. Okrem iného je tento typ pohonného agregátu považovaný za svetovo najlepší motor pre sériovo vyrábané športové typy vozidiel za posledných 20 rokov.
Turbo pri tomto modeli však bolo úplne vynovené. 720 koní nie je žiadna sranda. Motor je čisto benzínový, takže mu pri výkone nepomáha elektrina, Honda NSX má okrem klasického motora aj 4 elektromotory. Extrémny výkon u Ferrari je však dosiahnutý nielen najkvalitnejším športovým motorom, ale aj aerodynamickými krivkami, ktoré za konkurenciou určite nezaostávajú. Maximálka 340 km/h a zrýchlenie z nuly na sto za 2,9 sekundy hovoria asi za všetko.
Čo do vzhľadu je na novom modeli vidieť, že Ferrari sa začalo uberať novou líniou tvarov. I keď mnoho prvkov je prebratých. Napríklad "zobák" vpredu je prebratý od monopostov F1. Oproti starším modelom je lepšie riešený aj prívod chladiaceho vzduchu k motoru a brzdám. Toto bolo nutné, keďže prítlak sa pri vysokých rýchlostiach môže zvýšiť aj o 15 %. Vzadu je vidieť, že výfuky sa posunuli smerom ku kraju, čo dizajnérom umožnilo zväčšiť difúzor.
Čo sa týka ceny, tá zatiaľ ešte nie je známa. Predpokladá sa však, že bude určite vyššia ako za model 488 GTB. Jeho cena sa v roku 2016 pohybovala na úrovni 260 tisíc eur. Na cestách budeme môcť túto beštiu vidieť až od roku 2020.
Na porovnanie sme vám teda poskytli to najlepšie, čo momentálne z oblasti športových modelov ponúka ako Japonsko, tak aj Európa. Honda je popravde o 100 tisíc eur lacnejšia, lenže Ferrari je Ferrari. Disponuje síce najvýkonnejším športovým motorom na svete, lenže hybridným pohon u "koníkov" pri tomto type nečakajte. Aj keď už Ferrari sa zapojilo do vývinu hybridu. Aerodynamika, pocit z jazdy, komfort a elektronika, ktorá vám pomáha pri vysokých rýchlostiach je u oboch modelov v zásade rovnaká. Ferrari ponúka akurát viac miesta vnútri. F8 Tributo je však už aj na prvý pohľad mohutnejšie ako jeho japonský náprotivok Honda NSX.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies