BRACKLEY – Smrteľná nehoda Justina Wilsona počas augustových pretekov IndyCar opäť rozvírila diskusie o potrebe lepšej ochrany kokpitu monopostov. Riadiaci orgán seriálu Formule 1 FIA sa preto rozhodol konať.
Predchádzajúce testy ochrannej klenby, akú majú aj bojové stíhačky, sa ukázala ako problematická. Jednak z toho dôvodu, že úlomky, ktoré by klenbu zasiahli, sa môžu od nej odraziť do výšky a boli by nebezpečné pre ostatných pretekárov a divákov. Nemenej dôležitým aspektom by však bol aj sťažený prístup ku zranenému pilotovi v prípade nehody.
FIA sa teda rozhodla testovať niekoľko alternatívnych riešení, ktorých cieľom je zlepšiť ochranu pred odletujúcimi úlomkami a zároveň poskytuje ľahký prístup. Nakoniec sa rozhodla pre koncept stajne Mercedes, ktorý dostal názov "Halo" (v preklade svätožiara, kvôli svojmu tvaru nad hlavou pilota-pozn.) a na monopostoch by sa mal objaviť od sezóny 2017.
Mercedes zverejnil video, na ktorom prezentuje štúdiu svojho ochranného prvku. Ochranný kryt kruhového tvaru by mal zabrániť, aby nebezpečné úlomky nezasiahli pilota. Vďaka uzamykaciemu sklopnému mechanizmu však môže byť rýchlo odstránený. Blízkosť stredovej vzpery by mala mať podľa výrobcu minimálny vplyv na zorné pole pilota.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies