TRENČÍN - Pohľadávky vo výške asi dva milióny eur má evidovať bratislavská akciová spoločnosť Euro Continental Building voči dodávateľom, s ktorými sa podieľala na modernizácii štátnych železničných tratí na severozápade Slovenska.
Firma sa mala preto dostať do veľkých finančných problémov, bratislavský súd už voči nej aj začal konkurzné konanie. Zamestnanci spoločnosti, ich rodinní príslušníci a ostatní dodávatelia a subdodávatelia, ktorí nemajú zaplatené faktúry za vykonanú prácu a niekoľko mesačných miezd, preto zorganizovali dnes v Parku M. R. Štefánika v blízkosti železničnej stanice v Trenčíne zhromaždenie pod názvom Podpora stavebným firmám.
"Účelom tohto zhromaždenia, na ktorom sa zúčastnilo asi 50 ľudí, bolo predovšetkým zastať si nejakým spôsobom stavebné spoločnosti a ich zamestnancov, živnostníkov, ktorí sa podieľajú v subdodávateľských reťazcoch na realizácii stavieb financovaných z prostriedkov Slovenskej republiky a Európskej únie," povedala pre TASR Michaela Ježíková zo spoločnosti Euro Continental Building.
Firma, ako doplnila, eviduje nevyplatené pohľadávky voči spoločnostiam TSS Grade, a.s., Bratislava a OHL ŽS SK, a.s., Bratislava vo výške asi dvoch miliónov eur.
V tejto veci už podľa Ježíkovej začalo konať aj Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR, ktoré sa tento týždeň vyjadrilo, že pri šetrení celej tejto situácie našlo pohľadávku vo výške 400.000 eur. Túto má evidovať Euro Continental Building voči TSS Grade. "Avšak ďalšie vyjadrenie zo strany ministerstva dopravy nemáme, takisto Železnice SR sa do dnešného dňa k tejto záležitosti nepostavili, rovnako ako spoločnosť TSS Grade a OHL ŽS," poznamenala Ježíková. Účastníci zhromaždenia podľa jej ďalších slov žiadajú ministerstvo, aby vo svojom šetrení pokračovalo ďalej, čím by sa táto situácia "dotiahla" do nejakého záveru.
Bratislavská firma od roku 2012 uskutočňovala práce na modernizácii troch úsekov koľajníc, a to zo Zlatoviec po Trenčiansku Teplú, z Beluše po Púchov a z Považskej Teplej po Bytču. Pre neplatenie za práce a porušovanie zmluvných povinností od generálneho dodávateľa nakoniec odstúpila od zmluvy na ich vybudovanie. Zároveň tvrdí, že Železnice SR (ŽSR), ktoré boli investorom stavieb, ich neoprávnene užívajú, keďže im ich neodovzdala ani neumožnila objednávateľom s nimi nakladať. Podľa informácií od Ježíkovej Euro Continental Building dlží ďalším asi 30 spoločnostiam, ktoré jej s modernizáciou tratí pomáhali. Taktiež svojim zamestnancom, ktorým nevyplatila niekoľko mesačných miezd. Celkovo má byť takto zasiahnutých viac ako 100 ľudí.
Euro Continental Building, ako pred časom uviedla hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková, nie je a nikdy nebola zmluvným partnerom ŽSR. Železnice pritom podľa jej slov nevstupujú do zmluvných vzťahov zhotoviteľa so svojimi dodávateľmi. ŽSR však za všetky práce zaplatili v plnej výške zmluvnému partnerovi – Združeniu pod Brezinou. "Stavebný úrad vydal právoplatné predčasné užívanie na predmetné objekty. Čo sa týka užívania objektov, všetko je v súlade so stavebným zákonom," dodala hovorkyňa. Podľa železniciam dostupných informácií od zhotoviteľov má pritom táto firma zaplatené odsúhlasené faktúry za vykonané práce.
Spoločnosť vlani vykázala stratu viac ako pol milióna eur, jej tržby v roku 2014 narástli o 226 % na 2,6 milióna eur. Konkurzné konanie voči firme začal Okresný súd Bratislava I. koncom októbra, a to na základe návrhu jej veriteľa, TSS Grade, a.s., Bratislava.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies