MILÁNO - Značka Dolce&Gabbana popri vzrastajúcemu počtu moslimov v západných krajinách zrejme vycítila obchodnú príležitosť, a nedávno zverejnila prvú kolekciu určenú pre moslimské ženy.
Na trhu s drahou módou totiž zákazníčky z arabských krajín dominujú už roky. Podľa správy Reuters z roku 2011 sú arabské ženy dokonca tými najväčšími kupcami drahej módy. Pre marketérov sú však ťažko identifikovateľné, nakoľko väčšina z nich nosí pekné veci len doma, alebo pod dlhými hidžábmi.
Kolekcia od D&G nie je prvým prípadom, kedy luxusné značky venovali pozornosť priamo moslimským ženám. Minulý rok sa v Dubaji konalo niekoľko módnych prehliadok západných návrhárov, vrátane Stelly McCartney. Dizajnéri si tiež zvykli zásobovať obchody špeciálnymi sviatočnými kolekciami počas Ramadánu, kedy moslimky zvyknú prepadnúť nákupnej horúčke.
Na trhu s bežnou módou sa kompletná moslimská kolekcia zatiaľ neobjavila, aj keď značky Uniqlo a H&M v minulosti angažovali modelky, ktoré sa predvádzali v hidžáboch.
Pojem „skromná móda“, ktorý označuje najmä neprovokatívne oblečenie je známy už nejakú tú dobu. Ide o módu pre ortodoxné židovky, mormonky, moslimky či kresťanky. Pre nedostatok „vhodného“ oblečenia prepadlo mnoho z týchto žien frustrácii a začali svoje potreby prejavovať na blogoch alebo na Instagrame. Výsledkom je hnutie skromnej módy a nová generácia veriacich módnych blogeriek a dizajnérok v celom náboženskom spektre.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies