Karl Lagerfeld patril bezpochyby medzi najvýraznejšie a najuznávanejšie módne mená svojej doby. Za svoj život dokázal hneď niekoľkým módnym značkám, vrátane módneho domu Chanel, pomôcť nielen k lepšej reputáciu, ale aj k astronomickým obratom. Čím sa zapísal do histórie a ako si ho bude pamätať nielen celý módny svet?
Návrhár Karl Lagerfeld, módny vizionár z Nemecka, zomrel 19. februára v parížskej nemocnici. Bolo mu 85 rokov.
Čierny deň pre všetkých milovníkov módy, zomrel Karl Lagerfeld
Majster doplnkov
Len málokto si dokáže návrhára predstaviť bez ikonických čiernych slnečných okuliarov, čiernych rukavičiek a kravaty.
Karl Lagerfeld si bez svojich doplnkov nedokázal predstaviť život, a preto venoval rovnakú pozornosť aj tým, ktoré navrhoval.
Aj vďaka nemu vzniklo niekoľko stoviek designov ikonických "chaneliek", ktorých obľuba, ale aj ceny neustále vzrastajú.
Prehliadkoý vizionár
Lagerfeld dobre vedel, že okrem samotných modelov musí na diváka zapôsobiť aj prostredie, v ktorom sa prehliadka koná. Takmer každá jeho módna prehliadka pre firmu Chanel bola preto tematicky poňatá.
FOTO + VIDEO Karl Lagerfeld premenil mólo na lesný pavilón pre Chanel prehliadku
Modelky tak počas prehliadok kráčali po móle, ktoré bolo umiestnené v umelo vytvorenom lese, na pláži, v obrovskom skleníku, kasíne alebo v podmorskom svete.
Vášeň pre kožušiny
Ako jeden z mála návrhárov sa Lagerfeld nevzdal svojej lásky pre skutočné kožušiny. Počas svojho pôsobenia v rámci módneho domu Fendi sa napríklad rozhodol do svojej kolekcie jeseň/zima 2014 zaradiť luxusné kožušinové prívesky "Karl Junior", ktoré v módnom svete spôsobili menší rozruch, a to nielen kvôli svojej astronomicky vysokej cene. Vďaka svojej vášni pre kožušiny sa totiž hneď niekoľkokrát stal terčom organizácie PETA a vyslúžil si rad nepriateľov.
Čierna neexistuje bez bielej
Najobľúbenejšia farebná kombinácia Karla Lagerfelda bola bezpochyby čiernobiela. On sám sa väčšinou v médiách objavoval len v týchto farbách a to isté platilo aj pre jeho prehliadky. Táto nesmrteľná kombinácia nechýbala takmer na žiadne jeho prehliadke a objavila sa v množstve možných variácií.
Mačka, ktorá to dotiahla ďalej než väčšina modeliek
Karl Lagerfeld mal od malička pozitívny vzťah k zvieratám, a to najmä ku psom. Po odsťahovaní do Paríža si ale v roku 2011 zaobstaral mačku menom Choupette, ktorá sa mu stala osudovou a často ju nazýval svojou dcérou.
Choupette bola nielen jeho vernou spoločníčkou, ale aj tvárou jeho značky Karl. Jej "tvár" sa objavila na nespočetnom množstve návrhov vrátane kabeliek, peňaženiek či tričiek a vďaka istej podobnosti so svojím majiteľom posilnila aj Lagerfeldov image. V médiách sa potom návrhár niekoľkokrát vyjadril, že by chcel byť pochovaný práve vedľa nej.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies