LINCOLNSHIRE - Deti sú v dnešnej dobe až príliš technicky zdatné. Rodičia len ťažko dokážu ustriehnuť, čo páchajú na internete a niekedy to môže dopadnúť dosť zle.
Ian Wilson z Imminghamu v Lincolnshire zrazu zistil, že mu z účtu samovoľne odišlo vyše 1000 libier (1 131 eur). Neskôr sa ukázalo, že to má na svedomí jeho 9-ročná dcérka, ktorá si kúpila dvojdňový zájazd do Paríža, kým on spal.
Malá Susan objavila jeho mobil v obývačke okolo polnoci a začala „surfovať.“ V telefóne mal zrejme uložené číslo kreditnej karty a dievčinka si s ňou zaplatila letenky za 400 libier, hotel s darčekovou kartou + VIP výlet na Eiffelovu vežu za 214 libier a v neposlednom rade vlak a lístok do Disneylandu za 391 libier.
"Nemyslím si, že Susan skutočne vedela, čo robí," povedal Ian. "Ospravedlnila sa a sľúbila, že peniaze pomôže získať späť."
"Neviem, ako som to urobila," kajala sa Susan. "Neviem, kde je Paríž, ani čo je Eiffelova veža."
Ian na transakciu prišiel o tri dni, keď ho Paypal informoval o platbe z jeho účtu z Yorkshire Bank. Okamžite kontaktoval banku, Paypal aj cestovnú kanceláriu. Všetky firmy mu spočiatku odmietali vrátiť peniaze. "Všetci si z toho umyli ruky," povedal Ian.
Služba PayPal mu ale napokon peniaze predsa len vrátila, pričom zdôraznila, že išlo o gesto dobrej vôle. Podľa zákona by tak urobiť nemusela. "Mladí ľudia sú veľmi šikovní, preto je dôležité, aby sme naše zariadenia a účty udržovali v bezpečí," povedal hovorca spoločnosti Paypal.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies