Autosalóny už skutočne budú len o autách.
Tiež ste sa niekedy počas prehliadky autosalónu zamysleli nad tým, čo má mladá krásna študentka spoločné s terénnym automobilom? Skutočne je taká odborníčka a dokáže fundovane odpovedať na všetky otázky ohľadom parametrov vozidla? Žiaľ, to vo väčšine prípadov nebol ten pravý dôvod. Zvodné hostesky mali jednoducho prilákať mužskú pozornosť a nenápadne ich tým pozvať k stánku konkrétnej automobilky. Zdá sa však, že s tým bude čoskoro koniec.
Už pred dvoma rokmi autosalón v Pekingu úplne zakázal sporo odeté dámy pri stánkoch. Tento trend sa postupne preniesol aj do Európy. Tohoročný parížsky autosalón bol napríklad už citeľne iný a všimli si to aj jeho návštevníci. Na jednotlivých stanovištiach sa síce nachádzali aj ženy, no bolo ich zreteľne menej a pôsobili odbornejšie. Popri nich tu boli aj muži s tabletmi, ktorí mali o predvádzaných modeloch všetky potrebné informácie.
Zdroj: SITA
Automobilky si dali za cieľ klásť väčší dôraz na genderovú vyváženosť, aby ženy neboli vnímané len ako sexuálne objekty. Ich primárnym cieľom je záujemcu o produkte informovať. U väčšiny návštevníkov sa táto zmena stretla s pozitívnym prijatím.
Na druhej strane sú známe výskumy, ktoré dokázali, že ľudské telo v sexualizovanej podobe má skutočne veľký potenciál pritiahnuť pozornosť smerom k produktu, avšak celá táto pozornosť sa v konečnom dôsledku sústreďuje na príťažlivé telo, a tak jednotlivec spätne vôbec nie je schopný dešifrovať, na čo bola reklama určená. Tento spôsob sa teda javí ako kontraproduktívny.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies