WASHINGTON - Národný park Shenandoah v štáte Virgínia toto leto vo svojich darčekových predajniach ponúkal víno so značkou Trump. Nevyhol sa za to kritike médií.
O tom, že národný park ponúkal víno z prezidentových viníc, informoval najskôr server zmeraný na energetiku a životné prostredie E&E News. Tému hneď prebrali aj hlavné americké média, ktoré znova začali rozoberať problematiku konfliktu záujmov. Trump podľa nich aj ako prezident propaguje vlastné podnikateľské aktivity, hoci ich oficiálne ich riadia jeho synovia. "Prezident Trump sa nikdy nehanbil propagovať svoj biznis," uviedla verejnoprávna rozhlasová stanica NPR.
Kritiky sa dočkal aj samotný národný park. Ten argumentoval, že tamojšie darčekové predajne prevádzkujú súkromníci. Park pritom udeľuje povolenia len na kategórie produktov, ale samotné výrobky a značky si vyberajú prevádzkovatelia obchodov. Spoločnosť Delaware North, prevádzkovateľ daného obchodu, uviedol, že sa snaží podporovať miestnych producentov. Aj tak však víno značky Trump z predajne stiahol, z obavy pred zatiahnutím do politických škandálov.
NPR sa v tejto súvislosti opýtala, či išlo naozaj o propagáciu lokálnych vinárstiev alebo o propagáciu produktov značky Trump. Vo Virgínii je totiž množstvo iných miestnych vinárstiev, ktoré podľa stanice nevyvolávajú takéto kontroverzie. Biely dom odmietol na súvisiace otázky NPR odpovedať.
Spravodajská televízia CNN zrátala, že Trump od nástupu do funkcie prezidenta viac než 80-krát navštívil nehnuteľnosti so značkou Trump, ako napríklad golfové ihriská a hotely. Podľa televíznej stanice tým na ne pritiahol pozornosť médií a verejnosti a spropagoval ich.
NPR pripomenula, že svoju vinicu vo Virgínii Trump spomenul aj počas prejavu v meste Charlotesville po augustovej násilnej demonštrácii.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies