Poškodený dostane od poisťovne to, čo mu patrí, aj bez sprostredkovateľa - Radíme Na poisťovacom trhu sa rozširujú spoločnosti, tzv. lovci nehôd, ktorí poskytujú služby pri vybavovaní nárokov poškodených alebo poistených klientov voči poisťovniam.
Na poisťovacom trhu sa rozširujú spoločnosti, tzv. lovci nehôd, ktorí poskytujú služby pri vybavovaní nárokov poškodených alebo poistených klientov voči poisťovniam. Niektoré firmy sú na trhu dlhšie, niektoré krátko, niektoré sú založené pri právnických kanceláriách, iné ako spoločnosti s ručením obmedzeným bez potreby právnického kontextu. Všetky však fungujú na princípe sprostredkovania služby klientovi, ktorý mal dopravnú nehodu a potrebuje vybaviť svoje nároky v poisťovni.
Poisťovne pristupujú k nárokom klientov, ktorí si uplatňujú plnenie z rôznych typov poistení, rovnocenne bez ohľadu na to, či to vybavujú sami, alebo prostredníctvom nejakých zástupcov, právnikov alebo iných subjektov, ktoré sú na tieto úkony splnomocnené. Klienta vybavia rovnako kvalitne a taktiež ho informujú o všetkých nárokoch, ktoré mu vyplývajú z jeho poistnej zmluvy alebo škodovej udalosti, či už vstupuje do kontaktu s poisťovňou priamo, alebo cez sprostredkovateľa.
Jozef Hrdý z Allianz-Slovenskej poisťovne uviedol: "Nárok na odškodnenie je na Slovensku pomerne striktne daný zákonom. Takže my, samozrejme, postupujeme v rámci zákona. Odškodňujeme klientov v zmysle zákona. Ťažko možno predpokladať, že akákoľvek aj seriózna spoločnosť vymôže pre toho klienta niečo iné, ako je to napríklad pri odškodňovaní škody na zdraví dané zákonom. Aj keď ho seriózne zastupujú, odbremenia ho od niektorých administratívnych úkonov, nemožno predpokladať, že to plnenie bude iné, ako keby si ten nárok uplatňoval klient sám. My tomu klientovi ten nárok vysvetľujeme, aké má doklady predložiť a, samozrejme, uhradíme mu to, čo mu patrí v zmysle zákona a s tým sa potom nemusí s nikým deliť alebo zaplatiť z toho províziu."
Ako ďalej povedal, v praxi sa pri rokovaní s klientmi, ktorí sa nechajú zastupovať týmito spoločnosťami, skôr stretávajú s predĺžením času na predkladanie podkladov, pretože komunikácia pri požiadavke prebieha medzi poisťovňou a zástupcom klienta/poškodeného a následne ešte medzi zástupcom a samotným klientom/poškodeným. Rovnaký postup je aj opačne pri samotnom predložení potrebných podkladov.
V neposlednom rade pri priamom vybavovaní nárokov s poisťovňou klient dostáva 100 % plnenia, na ktoré má nárok, pričom pri využití služieb týchto spoločností musí za túto službu uhradiť dohodnutú províziu, ktorá predstavuje niekedy až 30 % z plnenia poisťovne.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies