BRATISLAVA – Dnes iba začali prázdniny a na Slovensku je prvá cestovná kancelária v problémoch. Ide o veľkého hráča na trhu, ktorý má údajne problémy s poistením, a preto jej štátne orgány zakázali predaj zájazdov.
Obchodná inšpekcia po kontrole v CK Hechter zakázala kancelárii činnosť. „Počas výkonu kontroly CK HECHTER Slovakia, spol. s.r.o. predávala zájazdy na termíny uskutočnenia zájazdov po dátume 15. 06. 2016 bez poistenia insolventnosti a tiež bez akejkoľvek bankovej záruky pre prípad úpadku CK. V čase kontroly CK HECHTER Slovakia, spol. s.r.o. nepredložila žiadnu uzatvorenú poistnú zmluvu ani inú zmluvu o bankovej záruke pre prípad úpadku CK,“ uviedla v stanovisku Slovenská obchodná inšpekcia.
Táto informácia spustila na facebooku cestovnej kancelárie vlnu strachu zo strany klientov, ktorí sa domáhajú zo strany Hechteru odpoveď, avšak márne.
Poisťovna Allianz vypovedala CK Hechter zmluvu. "Poistná zmluva so spoločnosťou Hechter Slovakia, spol. s r.o. bola vypovedaná,“ uviedla vo svojom vyhlásení poisťovňa. Cestovná kancelária si údajne neplnila zmluvné povinnosti voči poisťovni.
Podľa CK Hechte je všetko v poriadku a ich klienti sa nemusia ničoho obávať. „Podľa našej cestovnej kancelárie došlo k rozviazaniu z neopodstatnených dôvodov, s čím CK Hechter zásadne nesúhlasí, považuje vypovedanie zmluvy za neplatné, a podnikla právne kroky, aby danú situáciu čo najskôr vyriešila.“
"Z uvdeného dôvodu bolo spoločnosti HECHTER SLOVAKIA, spol. s.r.o. uložené opatrenie na mieste, ktorým bol uvedenej spoločnosti zakázaný predaj zájazdov až do vykonania nápravy," dodáva SOI.
Rozhodnutie, či nastúpiť na zájazd s CK Hechter, je na zvážení spotrebiteľov
Rozhodnutie, či nastúpiť na kúpený zájazd s cestovnou kanceláriou (CK) Hechter Slovakia, je podľa Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI) na zvážení samotného spotrebiteľa. Cestovná kancelária by však podľa inšpekcie mala v rámci zákonných a zmluvných povinností, a tiež s prihliadnutím na svoje dobré meno včas a riadne informovať ľudí o tom, či im v súvislosti so zájazdom nehrozí riziko.
Napríklad týkajúce sa reálneho zabezpečenia zaplatených služieb, prípadne dopravy na miesto a z miesta pobytu. "V prípade neposkytnutia zmluvne dohodnutých služieb sa môže spotrebiteľ domáhať náhrady škody v súdnom konaní," priblížila hovorkyňa SOI Danuša Krkošová.
Podľa inšpekcie je pritom na samotnej cestovnej kancelárii, keďže v tomto čase nespĺňa zásadnú zákonnú povinnosť voči klientom, aby zaujala ústretový postoj voči spotrebiteľom v prípade ich individuálnych požiadaviek.
"Správanie cestovnej kancelárie voči jej klientom v tejto závažnej situácii bude brať do úvahy aj Slovenská obchodná inšpekcia pri svojich ďalších krokoch v rámci prebiehajúcej kontroly," avizovala Krkošová.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies