BRATISLAVA - Pre zaplatenie dane z motorových vozidiel je pre podnikateľov rozhodujúce, v ktorom vyššom územnom celku (VÚC) majú automobil prihlásený.
"Daň z motorových vozidiel je príjem pre vyššie územné celky. Preto je dôležité, v ktorom kraji majú podnikatelia automobil prihlásený. Tam totiž treba podať daňové priznanie, aj daň zaplatiť," informovala finančná správa. Podnikateľom, ktorí využívali minulý rok na podnikanie osobné, úžitkové alebo nákladné autá, zostávajú na podanie daňového priznania k dani z motorových vozidiel zhruba tri týždne. Do 31. januára 2014 je zároveň potrebné daň aj zaplatiť.
V praxi to podľa finančnej správy znamená, že hoci má firma sídlo napríklad v Bratislave, kde aj podáva daňové priznanie na daň z príjmu, služobné autá môže mať prihlásené v inom územnom celku, napríklad v Trenčíne. Daňové priznanie na daň z motorových vozidiel by teda mala firma podávať v Trenčíne. Finančná správa tiež upozornila, že ak má firma viac motorových vozidiel prihlásených vo viacerých krajoch, podáva viac daňových priznaní a platí daň v každom kraji osobitne. "Daň z motorových vozidiel je príjmom rozpočtu jednotlivých vyšších územných celkov a finančná správa túto daň len vyberá a následne posiela do rozpočtov jednotlivých žúp. Sadzbu dane tiež určujú jednotlivé VÚC," doplnila finančná správa.
Ako ešte v decembri informovala finančná správa, v daňovom priznaní na daň z motorových vozidiel za rok 2013 je pritom oproti roku 2012 viacero noviniek. V zdaňovacom období roku 2013 je predmetom dane len auto, ktoré je evidované v SR, bez ohľadu na jeho používanie na podnikanie v zahraničí alebo v SR.
Daňové priznanie je možné podať v papierovej aj elektronickej forme. Vytlačené formuláre sú už k dispozícii na všetkých daňových úradoch, pobočkách a kontaktných miestach. Elektronickou formou ho musia podať podnikatelia alebo ich zástupcovia, ktorí sú platcami dane z pridanej hodnoty a pre ktorých je to od nového roka jediný možný spôsob komunikácie.
Výška vybranej dane z motorových vozidiel za rok 2012 predstavovala celkovo 145,97 mil. eur. Z ôsmich VÚC sa najvyššia suma 36,13 mil. eur vybrala v bratislavskom VÚC. Naopak najnižšiu sumu 13,3 mil. eur zaplatili podnikatelia v košickom VÚC.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies