NEW YORK - Jednotkou zostáva Apple so 14,1 milióna predanými iPadmi.
Samsung pred uvedením novej generácie iPadov výrazne znížil náskok na Apple v oblasti predaja tabletov. Informovala o tom agentúra DPA.
Juhokórejský koncern bol podľa poradenskej firmy IDC v 3. štvrťroku druhým najväčším predajcom tabletov na svete. Jeho odbyt dosiahol 9,7 milióna predaných tabletov a podiel na trhu predstavoval 20,4 %. Podiel Samsungu v rovnakom období vlani bol 12,4 %.
Jednotkou zostáva Apple so 14,1 milióna predanými iPadmi. Jeho podiel na trhu však v priebehu roka klesol zo 40 % na 30 %. Jednou z príčin je zrejme aj fakt, že mnohí spotrebitelia zrejme čakali na novú generáciu iPadov. Apple začal v USA predávať nový iPad Air v piatok (1. 11.). Americký koncern by okrem toho pred Vianocami mal uviesť na trh vynovený iPad mini.
Trojkou na trhu s tabletmi je podľa IDC taiwanský Asus, ktorý vyrába pre Google tablety Nexus 7. Jeho podiel na trhu dosiahol v trojmesačnom období od júla do konca septembra 7,4 %. Za ním nasleduje najväčší svetový výrobca osobných počítačov, čínska spoločnosť Lenovo, s podielom 4,8 %. Pred rokom predstavoval podiel Lenova len 1,1 %. Prvú päťku uzatvára Acer s 2,5-% podielom.
Celkový odbyt tabletov podľa IDC v 3. kvartáli medziročne vyskočil o 36,7 % na 47,6 milióna predaných prístrojov.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies