Pri strate platobnej karty v zahraničí je prioritou jej zablokovanie
Ak klient stratí v zahraničí platobnú kartu, alebo mu ju ukradnú, mal by sa čo najskôr obrátiť na svoju banku. "V prípade krádeže alebo odcudzenia musí klient okamžite kontaktovať banku na číslo, ktoré mu vždy pri výdaji karty poskytuje. Na ňom nahlási stratu a zablokuje kartu, aby ju nikto nemohol zneužiť," vysvetlil pre TASR výkonný riaditeľ Slovenskej bankovej asociácie (SBA) Ladislav Unčovský.
Neraz však klient, ktorý prišiel o svoju platobnú kartu, nemá k dispozícií žiadnu inú hotovosť. V takomto prípade má viacero možností. Jednou z nich je, že banky na Slovensku môžu expresne a za poplatok vydať a zaslať kuriérskou službou novú kartu. Zákazník môže taktiež v niektorých prípadoch a za poplatok požiadať o vydanie núdzovej hotovosti.
Ďalšou možnosťou je poslanie peňazí do zahraničia prostredníctvom známych. V tomto prípade rodinní príslušníci alebo priatelia vložia na pobočke pošty v SR požadovanú hotovosť, ktorú si potom klient v zahraničí obratom vyberie po dohode na pobočke určenej banky.
Pri odcudzení alebo zneužití platobnej karty v zahraničí alebo na území SR spoluúčasť klienta nesmie presiahnuť 100 eur. Klient však musí pri reklamácií dokázať, že karta bola zneužitá a škodu nezavinil vlastnou nedbanlivosťou.
Zdroj: TASR
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies