BRATISLAVA - Prima banka, ktorá patrí do skupiny Penta, musí zaplatiť pokutu 50-tisíc eur.
Ako ďalej informuje denník SME, udelila ju Národná banka Slovenska (NBS). Trest vyniesla za to, že bývalá Sberbank, ktorú Prima banka kúpila pred dvomi rokmi, mohla zavádzať svojich klientov. Poškodení klienti sa podľa NBS môžu obrátiť na súd.
Sberbank podľa NBS na konci roka 2016 neinformovala včas vyše 5-tisíc svojich klientov o tom, ako mení obchodné podmienky. Kto si vtedy sám nepreštudoval nové podmienky, ktoré začali platiť od decembra, nedozvedel sa, že Sberbank zrušila výbery hotovosti z termínovaných vkladov, bežných účtov aj vkladných knižiek vedených v cudzej mene.
NBS klasifikovala postupy, aké Sberbank pri zmene obchodných podmienok zvolila, za nekalé praktiky. Banka totiž podľa denníka SME klientov neinformovala o zmenách v službách aspoň dva mesiace vopred a riadne im nevysvetlila, čo sa mení a čo to znamená. Informáciu o zmene podmienok avizovala na svojom webe či vo výpisoch z účtov, podľa NBS však nedostatočne.
„Klienti nemali jasné a zrozumiteľné informácie o podstate a následkoch jednostrannej zmeny, teda o tom, že už nebudú môcť využívať právo na výber finančných prostriedkov v hotovosti v cudzej mene z účtov a z vkladných knižiek vedených v cudzích menách,” dôvodí v rozhodnutí o pokute NBS.
Banke tiež podľa denníka SME centrálna banka vyčíta, že klientom nevysvetlila, čo s peniazmi na účtoch a vkladných knižkách vedených v cudzích menách môžu robiť a neinformovala ich o poplatkoch, ktoré zo zmenených podmienok môžu vyplývať. Chýbalo tiež vysvetlenie, že zmenené obchodné podmienky sa budú týkať všetkých klientov, teda nielen tých, ktorí uzatvoria zmluvu až po 1. decembri.
Pokutu 50-tisíc eur musí zaplatiť nástupca Sberbanky. Tým je Prima banka, ktorá patrí do skupiny Penta. Či už Prima banka pokutu zaplatila, alebo sa proti rozhodnutiu odvolá, nie je jasné. Na otázky podľa denníka SME nereagovala.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies