BRATISLAVA - Za technické problémy pri zavádzaní mýtneho systému pre cestné nákladné vozidlá v Maďarsku by nemali platiť slovenskí dopravcovia. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR sa preto obrátilo na svojich maďarských partnerov, aby zohľadnili súčasný stav a nepokutovali slovenských dopravcov, pokiaľ sa neodstránia počiatočné technické problémy.
"Slovenskí dopravcovia by nemali platiť za technické problémy, ktoré nespôsobili, a ktoré im komplikujú ich podnikanie," zdôraznil v pondelok štátny tajomník ministerstva dopravy, Viktor Stromček. Problémy vznikli počas sprevádzkovania systému elektronického výberu mýta na základe prejdenej vzdialenosti. Od 1. júla by tak malo byť v Maďarsku pre cestnú nákladnú dopravu spoplatnených 6 513 kilometrov diaľnic, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy.
Povinnosť úhrady mýta na základe prejdenej vzdialenosti sa vzťahuje na nákladné motorové vozidlá s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou nad 3,5 tony. "Sadzba mýta na základe prejdenej vzdialenosti závisí od typu cesty, od kategórie vozidla a od emisnej triedy vozidla. Cestná sieť, na ktorú sa vzťahuje systém HU-GO (maďarský systém elektronického výberu mýta - pozn. red.), prakticky pokryje všetky trate vhodné pre nákladnú dopravu," informoval hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies