SOČI - Zimné olympijské hry v Soči posúvajú športový svet v zrkadle elektronických médií do nových dimenzií. Už po prvých dvoch dňoch padli všetky čísla, ktoré hlásili z Kanady po skončení ZOH 2010 vo Vancouveri.
Štatistiky len dokumentujú ohromné napredovanie internetu a schopnosť Medzinárodného olympijského výboru (MOV) a organizátorov zachytiť tento trend.
Už pred začiatkom ZOH si facebooková stránka MOV získala dvojmiliónovú fanúšikovskú základňu a po prvom týždni súťaží na ZOH pribudol ďalší milión. Sociálna sieť Facebook eviduje, že o podujatí za sedem dní konverzovalo 24 miliónov jej užívateľov. Internetová videodatabáza MOV na YouTube má 600-tisíc prezretí denne, celkovo už 300 miliónov. Naprieč všetkými sociálnymi sieťami má MOV 34 miliónov priaznivcov, z nich 2,7 miliónov na VKontakte, čo je najpopulárnejšia ruská aplikácia.
"Našou prácou v MOV je priblížiť športovcov k fanúšikom a fanúšikov k športovcom. Myslím si, že sa nám to darí," vyhlásil riaditeľ MOV pre komunikáciu Mark Adams. Činia sa aj samotní olympionici, približne 1500 z nich na sociálnom fóre MOV zanechalo 40-tisíc príspevkov. "Priaznivci sú vtiahnutí do diania tým, že môžu zdieľať fotografie z Olympijského parku a iných miest," dodal Adams.
Osvedčili sa tiež oficiálne sociálne platformy samotného podujatia - na Facebooku, Twitteri a Instagrame má Soči 2014 dva milióny interakcií.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies