OREGON – Americká značka Nike sa rozhodla pre novú stratégiu, čím sa chce aj naďalej udržať medzi top jednotkami na svetovom trhu.
Americký výrobca športových potrieb sa chystá zúžiť svoj sortiment ponúkaného tovaru aj predajnú sieť. Výrobu plánuje sa sústrediť iba na športové oblečenie, obuv, športové pomôcky pre futbalistov, basketbalistov či bežcov.
Z výroby plánuje vyradiť až jednu štvrtinu svojich produktov, o ktoré nie je až taký veľký záujem. Nová stratégia spočíva v zameraní sa na jednotlivé športy. Novinkou má byť aj Nike Express Line, systém výroby, ktorý má zefektívniť proces objednávania, samotnej výroby a doručenia.
„Robíme to preto, aby sme náš tovar k zákazníkovi dostali čo najrýchlejšie,“ tvrdí šéf Nike, Mark Parker. Aj napriek faktu, že sa spoločnosti v posledných rokoch veľmi darí a zaznamenáva rast tržieb, ktoré v minulom roku dosiahli až 32 miliónov amerických dolárov sa rozhodla pre reformy v spoločnosti.
Hlavným dôvodom zmien v spoločnosti má byť odlíšenie sa od svojho najväčšieho konkurenta, ktorým je Adidas.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies