Toyota špeciál GT86 CS-R3 je pripravený na debut v súťaži WRC v Nemecku

NETKY.SK • 1 August 2014, 07:55 • 3 min
Toyota špeciál GT86 CS-R3 je pripravený na debut v súťaži WRC v Nemecku

BRATISLAVA - Špeciál GT86 CS-R3 sa na verejnosti po prvýkrát predstaví na pretekoch ADAC Rally Deutschland – v deviatych pretekoch seriálu FIA Majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Túto informáciu dnes potvrdila spoločnosť TOYOTA Motorsport GmbH (TMG).

slovakia

left justify in out

Spoločnosť TMG sa rozhodla vrátiť k svojim koreňom rely s vozidlom s pohonom zadnej nápravy, aby potešila vodiča aj fanúšikov. Nové vozidlo pripomína hodnotou rázvoru kolies časy, kedy sa na štarte objavila pôsobivá Celica Twin Cam Turbo (TA64), víťaz automobilových súťaží z 80. rokov.

 

Po takmer roku vývoja predstavuje spoločnosť TMG súťažný špeciál CS-R3 určený pre rýchlostné skúšky Rally Deutschland, ktoré sa uskutočnia v okolí Trieru v dňoch 21. – 24. augusta. Pretekárske vozidlo (so štartovacím číslom 0) nebude hodnotené v samotnej súťaži, ale bude hrať dôležitú úlohu pri testovaní každej etapy, aby bola zaistená maximálna bezpečnosť.

 

CS-R3 bude riadiť bývalá majsterka sveta Isolde Holderiedová, ktorá predtým plnila podobné povinnosti – v období, keď spoločnosť TMG predstavila nízkorozpočtové pretekárske vozidlo Yaris R1A, ktoré spoločnosť TMG dodáva vo forme kitu.

 

Jednou z úloh pre skúsenú nemeckú pilotku bude hodnotenie súťažného vozidla, ktoré je v súčasnosti prototypom, aby sa vyprofilovala jeho konečná špecifikácia ako nevyhnutný krok pred dokončením homologizácie pre triedu R3.

 

Model CS-R3 bude v ponuke na predaj súkromným zákazníkom a obchodným zastúpeniam Toyoty. Pôjde o nákladovo nenáročný spôsob, ako si užiť vzrušenie z automobilových súťaží (rely), a to od tých regionálnych až po majstrovstvá sveta.

 

Vozidlo spĺňa požiadavky smernice FIA R3, ktorá umožňuje úpravy jeho dvojlitrového motora typu boxer. Súčasťou rozsiahleho programu vývoja sú zmeny v softvéri a hardvéri, ako je napríklad zdvih ventilov a kompresný pomer. V konečnej verzii by vozidlo malo mať výkon 240 až 250 koní.

 

Počas vývoja sa spoločnosť TMG zamerala na zníženie hmotnosti pri súčasnom zaistení bezpečnosti, spoľahlivosti a pôžitku z jazdy.

 

Sekvenčná šesťstupňová prevodovka a diferenciál s obmedzenou svornosťou dodávajú pocit naozaj vysokého výkonu, zatiaľ čo bezpečnostný rám s homologizáciou od FIA bol navrhnutý a vypočítaný tak, aby mal optimálnu hmotnosť.

 

Spoločnosť TMG bude taktiež dodávať na mieru upravené elektrické rozvody a riadiacu jednotku ECU so softvérom pre motošport. Vozidlo bude zároveň vybavené špičkovými podvozkovými súpravami určenými na jazdu po asfalte a štrku, vrátane špecifického zavesenia kolies.

 

Vozidlo CS-R3 už absolvovalo testy na rôznych povrchoch, aby bolo pripravené na účasť v súťaži Rally Deutschland, v rámci ktorej absolvuje 274 km počas troch dní a 18 etáp.

 

Zákazníkom bude nový špeciál k dispozícii v prvom štvrťroku 2015 vo forme kitu a spoločnosť TMG očakáva, že ponúkne cenu porovnateľnú s ďalšími modelmi R3. Finálna cena bude známa po konečnom potvrdení špecifikácií vozidla.

 

Nico Ehlert, hlavný konštruktér vozidla: „Je to skvelá správa pre TMG a ja verím, že aj pre celkovo pre rallysport. Vidieť na rely nové auto so zadným pohonom, ako po prvýkrát vychádza na štartovaciu rampu, to bude skutočné divadlo. Je dôležité pripomenúť, že model GT86 CS-R3, ktorý bude riadiť Isolde, nie je konečným štádiom. Na dokončenie nášho vývojového programu potrebujeme údaje z Rally Deutschland. Preto ide o významný krok v príbehu GT86 CS-R3, ktorý dáva jasne najavo našim budúcim zákazníkom, že tento projekt postupuje rýchlo vpred. Náš prototyp testujeme pred očami verejnosti v rámci majstrovstiev sveta FIA, čo je dôkazom našej dôvery v tento projekt. Záujem o toto vozidlo už prekonal naše očakávania. Tešíme sa na reakciu našich zákazníkov a fanúšikov v Trieri.“

 

Výstavné vozidlo GT86 CS-R3 bude vystavené počas Rally Deutschland v areáli TMG v rámci servisného parku v Trieri. Zástupcov médií zároveň pozývame na návštevu areálu TMG na rozhovory a fotografovanie.

 

Všetci záujemcovia môžu na Facebooku (www.facebook.com/ToyotaMotorsport) alebo na Twitteri (@TMGOfficial) sledovať aktivity spoločnosti TMG vrátane ďalšieho vývoja pretekárskeho vozidla GT86 CS-R3. 

 

Technické údaje TMG GT86 CS-R3

Motor:

Typ

FA20

Usporiadanie

boxer, plochý štvorvalec

Objem

1998 cm3

Max. výkon

240 až 250 koní

Výfuk

pretekársky výfuk HJS + výfukový rozvod

Palivový článok

Bezpečnostný článok 75 l FT3

Podvozok:

Karoséria

oceľová škrupinová kostra a strešná ventilácia

Ochranná klietka

homologizovaná bezpečnostná klietka R3

Prevody:

Typ

pohon zadnej nápravy

Prevodovka

6-stupňová sekvenčná

Diferenciál

diferenciál s obmedzenou svornosťou (variabilne nastaviteľný)

Rozvodovka

krátka, alternatívy sú možné

Spojka

pretekárska spojka a zotrvačník s nízkou hmotnosťou

Riadenie

hydraulické riadenie JTEKT

Zavesenie kolies:

 

Typ

vpredu: typ MacPherson

vzadu: dvojitá vidlica

Tlmiče

asfalt: Reiger, nastaviteľný v 3 úrovniach

štrk: Reiger, nastaviteľný v 3 úrovniach

Stabilizátor

Niekoľko nastavení

Disky

asfalt: OZ 7˝ x 17 ˝

štrk: OZ 6˝ x 15 ˝

Brzdy:

Predné kotúče

asfalt: 330 mm x 30 mm

štrk: 300 mm x 30 mm

Zadné kotúče

asfalt: 300 mm x 10 mm

štrk: 300 mm x 10 mm

Strmene

vpredu: štvorpiestikové

vzadu: dvojpiestikové (podľa pravidiel)

 




twiterfacebooklinkedinwhatsapp


Autor: Redakcia Netky



Netky
Silvester príde o
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies