BYTČA - Železnice SR začali s modernizáciou 22 kilometrov železničnej trate medzi Považskou Teplou a Žilinou.
Úprava tohto úseku by mala trvať takmer tri roky a stáť 153 miliónov eur, pričom 113 miliónov zaplatí Európska únia. Ide o druhú etapu modernizácie trate medzi Púchovom a Žilinou, ktorá po dokončení umožní zvýšiť rýchlosť vlakov až do 160 km/h a cestovanie medzi Bratislavou a Žilinou skráti aj o pol hodinu. Prestavovať trať budú za plnej prevádzky nákladnej aj osobnej dopravy. "Obmedzenia sa prejavia iba v rozsahu a intenzite dopravy. Pod obmedzením dopravy sa rozumie jednokoľajová doprava v medzistaničných úsekoch a redukcia počtu dopravných a manipulačných koľají v železničných staniciach,“ uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa Železníc SR Martina Pavliková. Okrem modernizácie trakčného vedenia, zabezpečovacieho a oznamovacieho zariadenia vybudujú do februára 2017 aj nástupištia s bezbariérovým prístupom pre cestujúcich a mimoúrovňové kríženia železničnej trate pre cestnú dopravu.
Modernizácie železničnej siete má zlepšiť technický stav infraštruktúry, ktorá je súčasťou siete TEN-T a európskeho železničného koridoru č. V. "Zmodernizovaný železničný koridor od Bratislavy cez Trnavu, Trenčín a Žilinu, ako aj jeho plánované pokračovanie ďalej na východ aj sever Slovenska výrazne skráti čas, ktorý ľudia či prepravované tovary na tejto trati strávia. Zvýši sa bezpečnosť cestujúcich, ale vďaka vybudovaniu mimoúrovňových krížení aj bezpečnosť ľudí žijúcich v okolí trate. A v neposlednom rade sa zvýši aj konkurencieschopnosť celého regiónu, pretože firmy v okolí budú mať kvalitné napojenie na európsku železničnú sieť,“ povedal v pondelok minister dopravy Ján Počiatek po poklepaní základného kameňa výstavby pred železničnou stanicou v Bytči. Z nového finančného rámca eurofondov má ministerstvo dopravy v pláne modernizovať aj susedné úseky železničnej trate - medzi Púchovom a Považskou Teplou a železničný uzol Žilina.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies