BRATISLAVA - Špeciál GT86 CS-R3 sa na verejnosti po prvýkrát predstaví na pretekoch ADAC Rally Deutschland – v deviatych pretekoch seriálu FIA Majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Túto informáciu dnes potvrdila spoločnosť TOYOTA Motorsport GmbH (TMG).
Spoločnosť TMG sa rozhodla vrátiť k svojim koreňom rely s vozidlom s pohonom zadnej nápravy, aby potešila vodiča aj fanúšikov. Nové vozidlo pripomína hodnotou rázvoru kolies časy, kedy sa na štarte objavila pôsobivá Celica Twin Cam Turbo (TA64), víťaz automobilových súťaží z 80. rokov.
Po takmer roku vývoja predstavuje spoločnosť TMG súťažný špeciál CS-R3 určený pre rýchlostné skúšky Rally Deutschland, ktoré sa uskutočnia v okolí Trieru v dňoch 21. – 24. augusta. Pretekárske vozidlo (so štartovacím číslom 0) nebude hodnotené v samotnej súťaži, ale bude hrať dôležitú úlohu pri testovaní každej etapy, aby bola zaistená maximálna bezpečnosť.
CS-R3 bude riadiť bývalá majsterka sveta Isolde Holderiedová, ktorá predtým plnila podobné povinnosti – v období, keď spoločnosť TMG predstavila nízkorozpočtové pretekárske vozidlo Yaris R1A, ktoré spoločnosť TMG dodáva vo forme kitu.
Jednou z úloh pre skúsenú nemeckú pilotku bude hodnotenie súťažného vozidla, ktoré je v súčasnosti prototypom, aby sa vyprofilovala jeho konečná špecifikácia ako nevyhnutný krok pred dokončením homologizácie pre triedu R3.
Model CS-R3 bude v ponuke na predaj súkromným zákazníkom a obchodným zastúpeniam Toyoty. Pôjde o nákladovo nenáročný spôsob, ako si užiť vzrušenie z automobilových súťaží (rely), a to od tých regionálnych až po majstrovstvá sveta.
Vozidlo spĺňa požiadavky smernice FIA R3, ktorá umožňuje úpravy jeho dvojlitrového motora typu boxer. Súčasťou rozsiahleho programu vývoja sú zmeny v softvéri a hardvéri, ako je napríklad zdvih ventilov a kompresný pomer. V konečnej verzii by vozidlo malo mať výkon 240 až 250 koní.
Počas vývoja sa spoločnosť TMG zamerala na zníženie hmotnosti pri súčasnom zaistení bezpečnosti, spoľahlivosti a pôžitku z jazdy.
Sekvenčná šesťstupňová prevodovka a diferenciál s obmedzenou svornosťou dodávajú pocit naozaj vysokého výkonu, zatiaľ čo bezpečnostný rám s homologizáciou od FIA bol navrhnutý a vypočítaný tak, aby mal optimálnu hmotnosť.
Spoločnosť TMG bude taktiež dodávať na mieru upravené elektrické rozvody a riadiacu jednotku ECU so softvérom pre motošport. Vozidlo bude zároveň vybavené špičkovými podvozkovými súpravami určenými na jazdu po asfalte a štrku, vrátane špecifického zavesenia kolies.
Vozidlo CS-R3 už absolvovalo testy na rôznych povrchoch, aby bolo pripravené na účasť v súťaži Rally Deutschland, v rámci ktorej absolvuje 274 km počas troch dní a 18 etáp.
Zákazníkom bude nový špeciál k dispozícii v prvom štvrťroku 2015 vo forme kitu a spoločnosť TMG očakáva, že ponúkne cenu porovnateľnú s ďalšími modelmi R3. Finálna cena bude známa po konečnom potvrdení špecifikácií vozidla.
Nico Ehlert, hlavný konštruktér vozidla: „Je to skvelá správa pre TMG a ja verím, že aj pre celkovo pre rallysport. Vidieť na rely nové auto so zadným pohonom, ako po prvýkrát vychádza na štartovaciu rampu, to bude skutočné divadlo. Je dôležité pripomenúť, že model GT86 CS-R3, ktorý bude riadiť Isolde, nie je konečným štádiom. Na dokončenie nášho vývojového programu potrebujeme údaje z Rally Deutschland. Preto ide o významný krok v príbehu GT86 CS-R3, ktorý dáva jasne najavo našim budúcim zákazníkom, že tento projekt postupuje rýchlo vpred. Náš prototyp testujeme pred očami verejnosti v rámci majstrovstiev sveta FIA, čo je dôkazom našej dôvery v tento projekt. Záujem o toto vozidlo už prekonal naše očakávania. Tešíme sa na reakciu našich zákazníkov a fanúšikov v Trieri.“
Výstavné vozidlo GT86 CS-R3 bude vystavené počas Rally Deutschland v areáli TMG v rámci servisného parku v Trieri. Zástupcov médií zároveň pozývame na návštevu areálu TMG na rozhovory a fotografovanie.
Všetci záujemcovia môžu na Facebooku (www.facebook.com/ToyotaMotorsport) alebo na Twitteri (@TMGOfficial) sledovať aktivity spoločnosti TMG vrátane ďalšieho vývoja pretekárskeho vozidla GT86 CS-R3.
Technické údaje TMG GT86 CS-R3 |
||
Motor: |
||
Typ |
FA20 |
|
Usporiadanie |
boxer, plochý štvorvalec |
|
Objem |
1998 cm3 |
|
Max. výkon |
240 až 250 koní |
|
Výfuk |
pretekársky výfuk HJS + výfukový rozvod |
|
Palivový článok |
Bezpečnostný článok 75 l FT3 |
|
Podvozok: |
||
Karoséria |
oceľová škrupinová kostra a strešná ventilácia |
|
Ochranná klietka |
homologizovaná bezpečnostná klietka R3 |
|
Prevody: |
||
Typ |
pohon zadnej nápravy |
|
Prevodovka |
6-stupňová sekvenčná |
|
Diferenciál |
diferenciál s obmedzenou svornosťou (variabilne nastaviteľný) |
|
Rozvodovka |
krátka, alternatívy sú možné |
|
Spojka |
pretekárska spojka a zotrvačník s nízkou hmotnosťou |
|
Riadenie |
hydraulické riadenie JTEKT |
|
Zavesenie kolies: |
|
|
Typ |
vpredu: typ MacPherson |
vzadu: dvojitá vidlica |
Tlmiče |
asfalt: Reiger, nastaviteľný v 3 úrovniach |
štrk: Reiger, nastaviteľný v 3 úrovniach |
Stabilizátor |
Niekoľko nastavení |
|
Disky |
asfalt: OZ 7˝ x 17 ˝ |
štrk: OZ 6˝ x 15 ˝ |
Brzdy: |
||
Predné kotúče |
asfalt: 330 mm x 30 mm |
štrk: 300 mm x 30 mm |
Zadné kotúče |
asfalt: 300 mm x 10 mm |
štrk: 300 mm x 10 mm |
Strmene |
vpredu: štvorpiestikové |
vzadu: dvojpiestikové (podľa pravidiel) |
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies