BRATISLAVA - Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) v októbri a novembri doplní na diaľnici D2 oceľové zvodidlá v dĺžke 2 740 metrov. Celková výška investície na umiestnenie záchytných bezpečnostných zariadení predstavuje 171,8 tis. eur.
"Osadenie oceľových zvodidiel na úseku diaľnice D2 prispeje k zvýšeniu bezpečnosti motoristov. Zvodidlá NDS osadí na vybraných miestach úseku medzi križovatkou Lamač a hraničným priechodom Brodské v oboch smeroch," informoval vo štvrtok hovorca diaľničiarov Michal Fúrik. Zvodidlá sú osádzané na vonkajších stranách diaľnice ako ochranný prvok pred pevnými prekážkami, napríklad mostnými piliermi a portálmi značiek.
Nové zvodidlá v tomto roku už pribudli na úsekoch rýchlostnej cesty R1 medzi Banskou Bystricou a Hronským Beňadikom, Trnavou a Nitrou, ako aj na diaľnici D1 medzi Važcom a Spišským Štvrtkom a tiež na cesta I/50 v správe strediska údržby Košice v celkovej dĺžke 6 729 metrov. "Súčasne NDS zrealizovala obnovu už existujúcich zvodidiel na rýchlostnej ceste v úsekoch R1 Trnava - Nitra a Hronský Beňadik - Banská Bystrica, na diaľnici D1 Liptovský Mikuláš - Ivachnová a na ceste I/50 v správe strediska údržby Košice v celkovej dĺžke 5 483 metrov," uviedol Fúrik.
V prvom polroku 2014 NDS doplnila na diaľniciach a rýchlostných cestách nové bezpečnostné prvky v celkovej hodnote takmer 1,38 mil. eur. Pribudlo 68,5 kilometra nového oplotenia, obnovilo a doplnilo sa 12,2 tis. metrov oceľových zvodidiel, osadilo sa 38 tlmičov nárazu a desať absorpčných koncoviek.
NDS ešte v júli vyhlásila päť verejných súťaží na zvýšenie bezpečnosti dopravy na úsekoch D1 Trnava - križovatka Lúka, Ivachnová - Važec a Prešov - Budimír, vrátane privádzača Prešov, ako aj na úsekoch R1 Trnava - Nitra, vrátane privádzača Nitra, a Šášovské Podhradie - Zvolen v celkovej dĺžke vyše 174 kilometrov. Predpokladané náklady investície sú 118,92 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Práce zahŕňajú výmenu a doplnenie zvodidiel pre príslušné úrovne zachytenia v strednom deliacom páse a na krajniciach. Diaľničiari plánujú tieto investície financovať s využitím peňazí Kohézneho fondu Európskej únie cez Operačný program Doprava 2007 - 2013. Práce by sa mali uskutočniť v rokoch 2015 až 2017.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies