BRATISLAVA - Slovenskí spotrebitelia minú tento rok v internetových obchodoch približne 611 mil. eur, čo predstavuje medziročný nárast o 20 %.
Vyplýva to z kvalifikovaných odhadov poradenského portálu Heureka.sk, ktorý porovnáva tovary a ceny v slovenských e-shopoch. Ako uviedol riaditeľ portálu Tomáš Braverman, so 611 miliónmi eur predstavuje podiel e-commerce na celkovom slovenskom maloobchodnom obrate už takmer 5 %, pričom po odrátaní tržieb generovaných segmentom potravín ide až o 10-percentný podiel.
Takmer dvojnásobný nárast zaznamenala oproti vlaňajšku návštevnosť e-shopov z mobilných zariadení, ktorá tvorí štvrtinu všetkých návštev internetových obchodov. Najobľúbenejším spôsobom platby na Slovensku ostáva dobierka, ale veľkým trendom špecifickým práve pre Slovákov a Čechov je platba v mieste osobného odberu. "Pri nej totiž majú zákazníci tovar pod kontrolou a môžu sa tak uistiť, že dorazil v poriadku," dodal Braverman.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies