BRATISLAVA – Výstavba diaľničného obchvatu Bratislavy, teda úseku diaľnice D4 Bratislava, Jarovce – Ivanka sever, sa realizuje z naliehavých dôvodov vyššieho verejného záujmu. Na návrh Ministerstva životného prostredia (MŽP) SR o tom dnes rozhodla vláda. Pri zohľadnení kompenzačných opatrení sa tak môže stavať aj v chránenom území.
Diaľnica negatívne zasahuje do chráneného územia Natura 2000. Analýzou však bola preukázaná neexistencia alternatívneho riešenia bez zásahu alebo s menším negatívnym vplyvom na chránené územie. Envirorezort v materiáli avizuje, že realizáciou navrhovaných kompenzačných opatrení je možné očakávaný negatívny vplyv výstavby eliminovať.
Podľa predpokladov sa náklady na kompenzačné opatrenia odhadujú na takmer 9,7 milióna eur. Táto suma zahŕňa ich samotnú realizáciu a aj následnú starostlivosť o ne. Za realizáciu kompenzačných opatrení je zodpovedný investor, v tomto prípade je to Národná diaľničná spoločnosť.
Časť územia negatívne ovplyvneného výstavbou a prevádzkou diaľnice D4 možno podľa materiálu rezortu životného prostredia lokalizovať v okolí pomyselnej priamky medzi obcou Jarovce a juhovýchodným okrajom priemyselného areálu spoločnosti Slovnaft. Cieľom kompenzačných opatrení je pritom zaistenie podmienok pre zachovanie populácie vtáčích druhov haje tmavej, orliaka morského a bociana čierneho.
V rámci kompenzačných opatrení sa tak za vyrúbané a inak dotknuté lesné plochy vysadí nový les, za zabrané a inak ovplyvnené trávnaté plochy sa vysadí nová trávna plocha. Zároveň za obmedzenie využívania vodných plôch ako potravného biotopu sa zrevitalizuje plocha Biskupického ramena.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies