BRATISLAVA – Prestavba Starého mosta v Bratislave sa blíži ku koncu, na dokončení stavby aktuálne nonstop pracuje 400 ľudí.
Zhotoviteľ má na dokončenie projektu posledných 13 dní, prestavba Starého mosta spolu s vybudovaním prvej časti električkovej trate do Petržalky má byť totiž hotová do 15. decembra. „Môže sa stať, že niektoré veci sa budú ešte dorábať v rámci nejakých reklamácií, ale 15. decembra dostanú Bratislavčania nový Starý most, prerobenú Štúrovu ulicu, Šafárikovo námestie a petržalskú stranu,“ konštatoval dnes po kontrolnom dni primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.
Práce na oboch brehoch Dunaja i na Starom moste finišujú. Na Starom moste robotníci do konca tohto týždňa zabetónujú mostovku, postupne pokladajú koľajnice, montujú osvetlenie či dokončujú zábradlia. „Koľajnice sa budú navážať zo strany Šafárikovho námestia, ostáva tam ešte asi 100 metrov. Dokončuje sa vybetónovanie Šafárikovho námestia a Štúrova ulica bude v podstate hotová,“ priblížil stav prác primátor Nesrovnal. Na petržalskej strany treba ešte dokončiť koľajový zvršok a položiť koľajnice. „Musím vyjadriť spokojnosť s prácami a teším sa na to, že 15. decembra budeme preberať dokončenú stavbu,“ dodal primátor. Nesrovnal si myslí, že ak sa začiatkom roka ešte budú robiť nejaké práce, tak už len tie, ktoré budú prípadne uznané ako nejaké nedostatky, no nebudú už brániť užívaniu mosta. Náklady za projekt vo výške 70,5 milióna eur mesto fakturuje priebežne, radnici zostáva zaplatiť už len poslednú splátku vo výške 7,5 milióna eur. „Táto faktúra sa platí systémom refundácie. Mesto ju musí zaplatiť celú zo svojho a potom ju budúci rok dostane refundovanú z riadiaceho orgánu,“ vysvetlil primátor Nesrovnal.
Stavba síce musí byť dokončená a aj vyfakturovaná už o niekoľko dní, no stále nie je jasné, kedy bude Starý most a električková trať v prevádzke. Po dokončení prác totiž príde na rad kolaudácia stavby. „Kolaudovať bude päť inštitúcií – Hlavné mesto Bratislava, Staré Mesto, Petržalka, Bratislavský samosprávny kraj a okresný úrad. To bude pomerne zložitá logistická akcia, papierovo aj právnicky, a potrvá niekoľko mesiacov,“ upozorňuje primátor. Kolaudáciu chcú podľa neho rozdeliť na niekoľko častí s tým, že most by chceli najprv sprevádzkovať aspoň pre cyklistov a peších a potom postupne aj pre električky. Na jazdu električkou cez vynovený Starý most si však budú musieť ľudia ešte nejaký čas počkať. Podľa predbežných odhadov radnice by sa trať mohlo podariť sprevádzkovať najskôr vo februári. Brehy Dunaja by mala spájať električka č. 1, ktorá bude do Petržalky jazdiť z Hlavnej stanice Bratislava.
Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave. Starý most rekonštruuje Združenie MHD - Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ. Projekt stojí 70,5 milióna eur a je financovaný z eurofondov. Európska komisia odobrila na projekt grant 63 miliónov eur z Kohézneho fondu Európskej únie. Na financovaní projektu sa 85 percentami podieľa Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto Bratislava. Podmienkou je, že projekt musí byť dokončený a vyfakturovaný do konca roka 2015.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies