BRATISLAVA - Slovenská pošta pripomína zvýšený záujem o svoje služby v predvianočnom období.
Dôvodom je najmä zvýšený nákup tovarov cez internet a jeho následné doručovanie. Informovala o tom hovorkyňa Slovenskej pošty Stanislava Pondelová. Ako ďalej upozorňuje, ľudia pred Vianocami denne podajú približne 40-tisíc balíkov, pričom v špičke to je zhruba 55-tisíc.
Ak by zákazník chcel poslať pohľadnicu tesne pred Vianocami, je potrebné, aby využil 1. triedu. Najneskôr by však zásielku mal podať 22. decembra, aby ju pošta stihla doručiť ešte pred vianočnými sviatkami. Pokiaľ klient pošle pohľadnicu klasicky, teda ako zásielku 2. triedy, v rámci Slovenska príde k adresátovi na druhý pracovný deň po dni podania. V tomto prípade by ju mal poslať najneskôr 21. decembra, dodala Pondelová s tým, že posledným predvianočným dňom doručovania zásielok je streda 23. decembra.
V prípade posielania pohľadníc do zahraničia je potrebné myslieť na posielanie v predstihu, upozorňuje hovorkyňa Slovenskej pošty. V krajinách EÚ si pohľadnica nájde adresáta spravidla do siedmich pracovných dní. Ak si však zákazník zvolí 1. triedu, bude to spravidla do piatich dní. Čas doručenia do konkrétnej krajiny si zákazníci pošty môžu pozrieť na internetovej stránke www.posta.sk.
Pošta klientom takisto odporúča, aby si podanie zásielok nenechávali na poslednú chvíľu. Zároveň odporúčajú využiť expres zásielky Slovenskej pošty s garantovanou lehotou prepravy, teda zásielku dodajú nasledujúci pracovný deň po dni podania. Aby bola expres zásielka dodaná do Vianoc, mal by ju zákazník podať najneskôr 22. decembra. Ak zákazník pošle tovar balíkom, mal by ho poslať najneskôr 21. decembra. Zákazníkom pošta pri podaní zásielky odporúča uviesť mobilné telefónne číslo adresáta zásielky, na ktoré mu Slovenská pošta zašle avízo o doručovaní a súčasne môže kuriér ľahšie skontaktovať adresáta.
Pri posielaní balíkov do zahraničia sa lehoty prepravy líšia v závislosti od krajiny určenia. Bližšie informácie o konkrétnych krajinách nájdu zákazníci na webovej stránke www.posta.sk v časti Zasielacie podmienky medzinárodného styku. Pri zasielaní zásielok do zahraničia odporúčajú zákazníkom neposielať zásielky na poslednú chvíľu, keďže v zimnom období môže byť nepriaznivé počasie príčinou zdržania zásielky pri preprave do krajiny určenia a aj zahraničné pošty zaznamenávajú vo vianočnom období zvýšený počet zásielok.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies