Klientom Tatra banky zmizli z účtov tisíce eur

NETKY.SK • 18 Február 2013, 14:04 • 2 min
Klientom Tatra banky zmizli z účtov tisíce eur

Klientom Tatra banky zmizli z účtov tisíce eur - Krimi Ak ste klientom Tatra banky, mali by ste si skontrolovať účty. Viacerým klientom z nich zmizli stovky až tisíce eur!

slovakia

left justify in out

Ak ste klientom Tatra banky, mali by ste si skontrolovať účty. Viacerým klientom z nich zmizli stovky až tisíce eur!

Správa aktualizovaná o vyjadrenia ostatných bánk

imgBRATISLAVA – Podľa portálu tvnoviny.sk došlo k zneužitiu platobných kariet Tatra banky a mnohým klientom zmizli z účtov značné sumy peňazí. Tie mali byť vybraté cez bankomaty v Mexiku.

Hovorkyňa Tatra banky Marína Smolková pre spravodajský portál Netky.sk potvrdila, že počas uplynulých dní k pokusom o zneužitie platobných kariet ich klientov naozaj došlo.

"V dňoch medzi 15. a 17. februárom sme zaznamenali pokus o zneužitie platobných kariet klientov Tatra banky. Išlo o štandardný pokus o zneužitie kariet, ktorý sa obvykle označuje ako skimming.  Tieto karty boli použité na podozrivom zariadení na bankomatoch, ktoré nepatrili do siete bankomatov Tatra banky.  Radi by sme klientov ubezpečili, že situáciu riešime a neutrpia žiadnu škodu. Odcudzená suma im bude vrátená v plnej výške v čo najkratšom čase." Tlačová hovorkyňa banky dodala, že peniaze budú klientom postupne vrátené: "Tatra banka vďaka rýchlemu risk monitoringu zablokovala karty podozrivé zo zneužitia a priebežne kontaktuje dotknutých klientov. V prípade akýchkoľvek otázok klientov je k dispozícii call centrum banky."

Alena Walterová (hovorkyňa VÚB): "K neoprávneným výberom došlo len v 3 prípadoch a ďalšie už neočakávame. V rámci prevencie sme zablokovali platobné karty ďalším 30 klientom, ktorí svoje karty použili v bankomate inej banky, na ktorom bolo zistené skimmovacie zariadenie. Týchto klientov sme kontaktovali telefonicky a dohodli sme s nimi vydanie nových platobných kariet bez poplatku."

Zuzana Eliášová (hovorkyňa ČSOB): "Banka vie o udalosti,  všetky okolnosti sú v štádiu preverovania a prešetrovania rozsahu a ďalších súvislosti, následne banka podá trestné oznámenie. Pri výbere z bankomatu odporúčame klientom, aby boli obozretní a počas výberu chránili zadanie PIN kódu pred odpozeraním. V prípade, že majú podozrenie na inštaláciu neznámeho zariadenia odporúčame kontaktovať preventívne info linku banky alebo políciu. Pri potvrdení zneužitia platobnej karty, ČSOB  vracia svojim klientom plnú výšku reklamovanej sumy aj so súvisiacimi poplatkami v prospech ich účtu spravidla do 2 pracovných dní.Klientom odporúčame, aby,  v prípade podozrenia na možné zneužitie údajov z platobnej karty kontaktovali svoju vydavateľskú banku a podali písomnú reklamáciu, banka takýto typ reklamácií rieši plnou refundáciou zneužitých prostriedkov klienta."

Štefan Frimmer (hovorca Slovenskej sporiteľne): "V poslednom období sme na našich bankomatoch nezaznamenali skimmovacie zariadenie. Počas uplynulého víkendu sme však dostali informáciu od konkurenčnej banky, že dve platobné karty našich klientov boli pravdepodobne obeťou skimmingu na ich bankomate. V týchto dvoch prípadoch bola celková suma škody necelých tisíc eur, išlo o výbery z bankomatov v Austrálii a Mexiku. Klientov ubezpečujeme, že pokiaľ sa potvrdí, že išlo o podvodnú transakciu z dôvodu skimmingu, peniaze im vrátime späť na účet do 24 hodín po jej zaúčtovaní. Klientom sme automaticky bezplatne prevydali nové platobné karty. Banka situáciu nepretržite monitoruje, našim cieľom je maximálna ochrana peňazí klientov. Z tohto dôvodu sme zablokovali výbery z bankomatov v „rizikových krajinách“ (t.j. v krajinách, kde sme aj v minulosti zaznamenali výskyt podozrivých transakcií realizovaných cez magnetický prúžok). V prípade, ak má klient podozrenie, že bolo manipulované s bankomatom alebo si všimne na bankomate nainštalovaný cudzí predmet, odporúčame mu transakciu nezrealizovať a kontaktovať linku Sporotel. Pokiaľ zistí, že jeho karta sa stala obeťou skimmingu, taktiež je potrebné okamžite kontaktovať infolinku banky, zablokovať svoju kartu a zadať reklamáciu na podvodnú transakciu."

Ing. Martin Šabo (bankový špecialista OTP Banka Slovensko): "Situáciu s neoprávnenými výbermi v zahraničí sme zaznamenali aj v našej spoločnosti, podľa posledných informácií sa neoprávnená výbery týkali dvanástich klientov. Celú situáciu momentálne riešime a celková škoda, ktorá klientom vznikla, im bude samozrejme vrátená podľa štandardného reklamačného postupu v čo najkratšom čase."



twiterfacebooklinkedinwhatsapp


Autor: Redakcia Netky



Netky
Silvester príde o
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies