Klienti pri žiadosti o pôžičku vyžadujú vyššiu ochranu a siahajú častejšie po poistení svojej schopnosti splácať úver.
Podľa spoločnosti Cetelem Slovensko sa tak deje najmä v dôsledku neistej ekonomickej situácie a nárastu nezamestnanosti.
"Klienti ako by si omnoho viac ako predtým uvedomovali, ako je dôležité ten úver splácať poriadne a v čas a sú trochu zodpovednejší," povedal na dnešnej tlačovej konferencii člen predstavenstva Aleš Kos.
Medzi klientmi je badať trend, že s hodnotou úveru stúpa aj miera zodpovednosti voči jeho splácaniu. Pre vyššie sumy pôžičiek si tak zákazníci berú komplexnejší balík poistenia, ktorý zahŕňa aj stratu zamestnania, prípadne smrť dlžníka a iné udalosti. "Vedia, že keď sa im niečo stane, tak to môže mať vplyv na príbuzných," podotkol Kos.
Podľa štatistík firmy si vlani 10 % držiteľov kreditných kariet zmenilo balík poistenia a zvolilo si produkt s vyššou ochranou. Počas minulého roka podnik zaznamenal 783 poistných udalostí. Pritom v 61 % prípadov bola príčinou neschopnosti splácať úver pracovná neschopnosť klienta. Strata zamestnania bola príčinou 13 % poistných udalostí.
V súvislosti s riešením problémov, do ktorých sa klienti vlani dostali, spoločnosť eviduje 11.000 odložených splátok v celkovej hodnote viac ako milión eur. Na exekúciu bolo v roku 2012 postúpených 2,95 % zo všetkých prípadov. Na druhú stranu 95 % pôžičiek splácajú zákazníci spoločnosti bez problémov.
Zdroj: TASR
Autor: Redakcia Netky