BRATISLAVA - Viac ako 90 % spotrebiteľov v Európe, Afrike a na Strednom východe používa svoj smartfón častejšie než akékoľvek iné zariadenie. Spotrebitelia by tiež radšej pri platení využívali biometrické technológie ako kódy PIN a dali by prednosť rozoznávaniu odtlačkov prstov. Vyplýva to z aktuálnej štúdie spoločnosti Mastercard, ktorá uskutočnila prieskum na vzorke 23.000 spotrebiteľov v 23 krajinách.
Štúdia ukázala, že zatiaľ čo v Afrike a na Strednom východe je viac ako 70 % respondentov pripravených platiť pomocou smartfónov, v západnej Európe sú to len dve pätiny (38 %). Pri otázke týkajúcej sa nových spôsobov platenia však spotrebitelia vo všetkých regiónoch zvolili smartfón ako alternatívu platobnej karty.
„Naša štúdia potvrdzuje nielen obrovskú chuť na nové spôsoby platenia, ale taktiež to, že spotrebitelia chcú skutočne často využívať svoje smartfóny. Mnohí z nich sú pripravení začať s tým vlastne už teraz. Celé desaťročia boli platobné karty jedinou rozumnou alternatívou hotovosti, ale spotrebitelia jasne uvádzajú, že chcú digitálne inovácie vo všetkých oblastiach života,“ zhodnotila prezidentka pre medzinárodné trhy spoločnosti Ann Cairnsová.
Štyria z piatich (80 %) respondentov uviedli, že existuje dostatočné množstvo inovácií v oblasti sociálnych sietí, cestovania, nakupovania a finančných služieb. Na všetkých trhoch však chcú spotrebitelia viac digitálnych inovácií v zdravotníctve, verejnom vzdelávaní a verejnej doprave.
Až 92 % zákazníkov vo všetkých regiónoch sa domnieva, že digitálne inovácie sú dobrou vecou a budúcnosť technológií vidia pozitívne. Iba 8 % respondentov pripisuje digitálnym inováciám nepriaznivý vplyv.
Viac ako polovica Slovákov si myslí, že inovácie pozitívne vplývajú na spoločnosť. Štyria z piatich spotrebiteľov sú presvedčení, že digitálne služby bude používať stále viac ľudí vo viacerých oblastiach života. V súčasnosti iba menšina používa biometrické metódy overovania, ale 60 % zastáva názor, že je to bezpečný spôsob platby.
Výsledky prieskumu tiež naznačujú, že spotrebitelia, ktorí žijú v technologicky menej rozvinutých krajinách, sú horlivejší po digitálnych inováciách než ľudia na trhoch, kde už sú k dispozícii. V západnej Európe je najväčšie percento respondentov, ktorí prechodu na digitálne technológie odolávajú (17 %), zatiaľ čo v krajinách strednej a východnej Európy, na Strednom východe a v Afrike je najviac ľudí, ktorí nové technológie aktívne využívajú.
Viac ako štvrtina (27 %) respondentov v Rusku, Turecku a na Ukrajine sa označuje za „horlivých propagátorov“ nových technológií. Ľudia na Strednom východe a v Afrike vyžadujú viac inovácií vo všetkých oblastiach.
Štúdia tvrdí, že aj napriek nadšeniu z inovácií požadujú spotrebitelia zo všetkých regiónov bezpečnosť – predovšetkým, ak ide o platenie. Respondenti sa jednohlasne zhodli na tom, že pokiaľ ide o elektronické platby, zabezpečenie ich bankového účtu je prioritou číslo jeden. Nasleduje zabezpečenie osobných údajov. Oceňujú tiež rýchlosť a jednoduchosť platenia.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies