V novembri 2012 komplexná služba elektronického výberu mýta zabezpečila pre Národnú diaľničnú spoločnosť (NDS) 13,67 milióna eur. Od začiatku roka dosiahol výber mýta 144,56 milióna eur. Informoval o tom manažér pre komunikačnú stratégiu a PR spoločnosti SkyToll, a. s., Anton Bódis.
Za užívanie vymedzených úsekov ciest na diaľniciach a rýchlostných cestách sa v novembri tohto roku vybralo na mýte 9 miliónov eur. Za používanie vymedzených úsekov ciest 1. triedy sa za rovnaký mesiac vybralo 4,66 milióna eur. V rámci tranzitného ticketingu sa v novembri 2012 vydalo 26.766 tiketov, za ktoré vodiči zaplatili 335.680 eur. Od začiatku tohto roku sa na vybraných hraničných distribučných miestach vydalo 292.754 ticketov za 3,77 milióna eur.
Z celkovej sumy mýta vybraného v novembri tohto roka 43 % zaplatili prevádzkovatelia vozidiel zo zahraničia. Dňom s najvyšším výberom bol 19. november, kedy sa na mýte vybralo 625.032 eur. Vymedzené úseky ciest užívalo v novembri denne v priemere 29.550 unikátnych vozidiel nad 3,5 tony, čo je oproti októbru 2012 menej o 2419 vozidiel.
Elektronický mýtny systém k 30. novembru 2012 evidoval 214.217 aktívnych palubných jednotiek. Medzimesačne ich počet vzrástol o 330 kusov. Vozidlá zo zahraničia v novembri užívali z celkového počtu aktívnych palubných jednotiek 69,7 %.
Mobilné jednotky vynucovania v novembri 2012 skontrolovali na vymedzených úsekoch ciest takmer 180.900 vozidiel a riešili 508 prípadov porušenia zákona o elektronickom výbere mýta. Od kontrolovaných vodičov mobilné jednotky vynucovania vybrali mýto vo výške 16.696 eur.
Spoločnosť SkyToll v novembri 2012 zaznamenala v rámci prevádzky elektronického výberu mýta celkovo 284 podaní od zákazníkov, z nich bolo 5 opodstatnených. Oproti októbru počet opodstatnených zákazníckych podaní klesol o 3. Minulý rok v novembri bolo opodstatnených 14 z 245 podaní. Z opodstatnených podaní v novembri tohto roku bolo všetkých 5 reklamácií. Všetky reklamácie sa vybavili v lehote stanovenej v zmluve s NDS, teda do piatich pracovných dní.
Operátori zákazníckej linky elektronického mýtneho systému prijali v novembri 2012 takmer 3900 hovorov. Mýtny internetový portál zaznamenal v tom istom mesiaci vyše 49.200 návštev.
Zdroj: TASR
Autor: Redakcia Netky