Vianočné nakupovanie na internete je v plnom prúde. Najviac letia užitočné darčeky – notebooky, tablety, biela technika, zimné pneumatiky, ale aj knihy.
Potvrdzujú to výsledky prvých týždňov vianočnej nákupnej sezóny v e-hypermarkete InterStore.sk a výsledky prezeranosti cenového porovnávača Pricemania.sk. Výsledky kopírujú prieskum Deloitte, podľa ktorého sa budú Slováci tento rok orientovať najmä na praktické darčeky a budú hľadať najvýhodnejšiu cenu, čo je práve doména e-shopov.
Porovnávanie cien sa v predvianočnom období zvýšilo a opäť sa zameralo najmä na techniku. Slováci darčeky intenzívnejšie prezerajú už od začiatku novembra a najviac z nich sa zdržuje najmä v kategórii mobilné telefóny,ktorej kraľuje Samsung Galaxy SIII. Ani ďalšie z najprezeranejších kategórií na Pricemania.sk neprekvapia – nasledujú notebooky, tablety a LED televízory. Je zrejmé, že hitom Vianoc budú, rovnako ako minulý rok kávovary, ktorých prezeranosť sa v porovnaní s minulým mesiacom zvýšila takmer o 70 %.
Hitom tohtoročnej vianočnej sezóny sú opäť LED televízory. Dobre im však sekundujú aj klasické obľúbené komodity kupované cez internet a síce malé domáce spotrebiče ako sú pekárne chleba, vysávače, kuchynské roboty, kuchynské váhy.
Dlhodobým bestsellerom je biela technika – najviac sa predávajú umývačky riadu, malé mrazničky a chladničky, práčky – parfumy a drobné IT produkty.
Pred Vianocami, podobne ako minulý rok, výrazne stúpa predaj hračiek. Popri tradičnej stavebnici LEGO, pod stromčekom si ale deti nájdu aj športové hry na X-BOX, detské domčeky, hovoriacich psíkov, mini traktory a šliapacie autíčka. Prekvapením je stále veľký záujem o satelity a karty do satelitných prijímačov, ktoré sa napriek dávnejšej digitalizácii držia v desiatke najpredávanejších produktov.
Naopak, v porovnaní s uplynulým rokom sú na ústupe napríklad DVD rekordéry a holiace strojčeky. Špecifickými sú notebooky. Po dopredaji posledných kusov s Windowsom 7 v októbri (a rekordných číslach) je v novembri vidieť prepad predaja.
Je vidno, že Slováci nakupujú v porovnaní s uplynulou predvianočnou sezónou striedmejšie a orientujú sa viac prakticky. Kým počet nakupujúcich výrazne rastie, hodnota priemernej objednávky klesá. V novembri 2011 to bolo 180 eur, v novembri 2012 je to už len 110 eur.
Hitom predvianočného obdobia sú alkohol testery a tiež výmenných násadcov na ne. Zvýšenej obľube, čo je prekvapenie sa tešia šijacie stroje, ktoré zažívajú renesanciu.
Zdroj: TASR
Autor: Redakcia Netky