BRATISLAVA - Nedobrovoľné prepoistenie musia klienti oznámiť svojej novej zdravotnej poisťovni. Tá má totiž možnosť takéto prihlášky stornovať.
"Zdravotné poisťovne medzi sebou komunikujú a písomne poistencom oznámia, či vyhoveli takejto žiadosti," povedala hovorkyňa VšZP Petra Balážová. Podnet treba podľa nej adresovať aj na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ÚDZS).
Ak poistenci potrebujú ísť k lekárovi v čase riešenia podnetu, zdravotnú starostlivosť im zatiaľ zabezpečuje poisťovňa, do ktorej ich prepoistili. "Kým nemajú rozhodnutie o vyriešení podnetu, u lekára dávajú preukaz poistenca novej zdravotnej poisťovne," povedala Balážová. Ak nový preukaz pacientom ešte nedoručili, treba kontaktovať novú zdravotnú poisťovňu, starostlivosť im lekári napriek tomu poskytnú. V prípade problémov pri zabezpečení liečby sa má pacient opäť obrátiť na zdravotnú poisťovňu.
Zmeniť zdravotnú poisťovňu je možné raz ročne, vždy najneskôr do konca septembra. Zmena sa akceptuje od 1. januára nasledujúceho roka.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies