MOSKVA - Vyšetrovatelia sa domnievajú, že zlyhanie vztlakových klapiek mohlo zaviniť nedeľňajší pád ruského vojenského lietadla s členmi armádneho vojenského súboru Alexandrovovci do Čierneho mora. Informovala o tom dnes tlačová agentúra Interfax.
Letový záznam vyzdvihnutý z lietadla odhalil, že stroj mohol mať problém s mechanizmom kontroly vztlakových klapiek. V dôsledku toho mohla posádka lietadla podhodnotiť vážnosť situácie, citovala agentúra nemenovaný zdroj blízky vyšetrovaniu.
Pri nehode, ku ktorej došlo krátko po štarte z letiska v Soči, zahynulo pravdepodobne všetkých 92 ľudí na palube. Väčšinu z cestujúcich tvorili Alexandrovovci, ktorí mali mať v Sýrii vystúpenie pre vojakov.
Vyšetrovatelia vylúčili terorizmus ako pravdepodobnú príčinu. Uviedli, že na pozostatkoch obetí a troskách lietadla sa nenašli žiadne stopy po výbušnine.
Ruské noviny Komsomoľskaja pravda zverejnili údajné úryvky z hlasového záznamníka lietadla, na ktorom člen posádky v posledných chvíľach letu hovorí: "Dočerta, klapky! Kapitán, padáme."
Z mora vyzdvihli doteraz najmenej 15 tiel a stovky fragmentov z ďalších tiel a lietadla, vrátane niektorých častí jeho trupu. Rozsiahle pátranie pokračuje v oblasti niekoľkých kilometrov.
Ruské orgány uviedli, že silný prúd v Čiernom mori v blízkosti Soči spôsobil fragmentáciu a rozšírenie trosiek stroja do okolia.
Ako príčinu pádu Tu-154 vyšetrovatelia nevylučujú ani teroristický útok
Vybavenie lietadla typu Tu-154 ruského ministerstva obrany, ktoré sa v nedeľu pri meste Soči zrútilo do Čierneho mora, "pracovalo neobvykle", uviedol dnes na tlačovej konferencii šéf odboru bezpečnosti letovej prevádzky ministerstva obrany generálmajor Sergej Bainetov.
Podľa Bainetova analýza hlasového záznamníka z kokpitu nenaznačila, že by pádu lietadla predchádzal požiar alebo výbuch na jeho palube. Vyšetrovatelia však zatiaľ nevylúčili, že príčinou pádu stroja mohol byť aj teroristický útok; skúmajú aj možnosti, že ho spôsobila technická porucha alebo ľudská chyba.
"Na základe predbežnej analýzy údajov získaných z hlasového záznamníka (čiernej skrinky)z kokpitu lietadla sme dospeli k záveru, že na jeho palube nedošlo k výbuchu. Teroristické útoky sa však neobmedzujú len na výbuchy. Môžu tam byť aj iné príčiny, takže aj táto línia vyšetrovania je otvorená," povedal Bainetov a dodal, že lietadlo sa zrútilo 70 sekúnd po štarte zo Soči z výšky 250 metrov pri rýchlosti 360-370 kilometrov za hodinu.
Ruský minister dopravy Sergej Sokolov, ktorý vedie vyšetrovanie havárie lietadla, uviedol, že teroristický útok nie je hlavnou predpokladanou príčinou tragédie. Ruská Federálna bezpečnostná služba (FSB) v pondelok stanovila štyri pravdepodobné príčiny havárie Tu-154 vyrobeného v roku 1983 - cudzí predmet v motore, nízka kvalita paliva, chyba pilota a technická porucha.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies