Premena nevyužitých koľají na cyklotrasy zostáva hudbou budúcnosti - Doprava Premena nevyužívaných železničných tratí na cyklotrasy zostáva hudbou budúcnosti. Podľa správcu koľajníc Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) ide totiž o zdĺhavý proces.
Premena nevyužívaných železničných tratí na cyklotrasy zostáva hudbou budúcnosti. Podľa správcu koľajníc Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) ide totiž o zdĺhavý proces. V súčasnosti tak neboli prerobené ešte žiadne koľaje na cyklotrasy, hoci ŽSR uvažujú o piatich tratiach, kde by bol takýto projekt možný. "Zmena nevyužívaných tratí na cyklotrasy je dlhodobý a komplikovaný proces, kde ide o majetok štátu v hodnote nad 169.000 eur," opísala pre TASR Zuzana Chalupová z odboru komunikácie ŽSR. Pri takejto hodnote je podľa jej slov akýkoľvek prevod, kúpa alebo prenájom majetku možný len so súhlasom vlády. "Vláda rozhoduje, za akú sumu sa majetok predá, prípadne na koľko rokov sa prenajme," doplnila Chalupová. Podľa zámerov ŽSR prichádza do úvahy premena nevyužitých koľají na cyklotrasy na piatich tratiach, a to z Poltára do Rimavskej Soboty, z Komárna do Kolárova, z Kvetoslavova do Šamorína, z Devínskeho Jazera do Stupavy a z Piešťan do Vrbového. Predbežné odhady hovoria o jednotkových nákladoch na kilometer cyklotrasy vo výške zhruba 35.000 až 40.000 eur. V súčasnosti však ŽSR nemajú návrh žiadneho konkrétneho projektu, ktorý by sa zaoberal vybudovaním akejkoľvek cyklotrasy. "Veci pokročili v jednom prípade, a to pri cyklotrase z Poltára do Rimavskej Soboty," priblížila Chalupová. V Poltári zasadala začiatkom júna vláda SR a na rokovaní sa zaoberala aj výstavbou cyklotrasy na nevyužívanej železničnej trati. Z uznesenia vlády tak vyplývajú povinnosti aj pre ŽSR, a to pripraviť do konca roka potrebné podklady pre ministerstvo dopravy na prevod zrušenej trate za účelom cyklotrasy za symbolickú cenu jedno euro.
Zdroj:TASR
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies