VIEDEŇ/WIENER NEUDORF - Po ťažkých rokoch, keď rakúska sieť drogérií Bipa zažívala prepady tržieb aj trhových podielov, plánuje rozsiahlu reorganizáciu. V nadchádzajúcich rokoch zrenovuje všetkých vyše 600 predajní a výrazne zmení sortiment. Namiesto ružovej, ostrých hrán a parfumov príde k slovu drevo, teplejšie svetlo a sortiment, ktorý osloví novú klientelu.
Bipa má čo doháňať. Dlhé roky bola najväčšou sieťou drogérií v Rakúsku, no v roku 2016 ju po prepade tržieb o 4,46 % predbehla DM. Podľa údajov spoločnosti Nielsen-Zensus mala vlani Bipa trhový podiel 39,8 %, kým DM dosiahla 46,2 % s počtom predajní o tretinu nižším. Trojkou na trhu je s veľkým odstupom Müller so 75 predajňami a trhovým podielom 14 %.
Bipa sa pôvodne zameriavala na mladé ženy, v budúcnosti však chce ponúkať sortiment aj pre rodiny, starších ľudí a mužov. Zdravé výživové doplnky a trvanlivé produkty majú osloviť klientov, ktorí vnímajú dôležitosť ochrany životného prostredia a zdravej výživy.
Základom súčasnej ponuky sú parfumy, tie sa však po novom zredukujú a na uvoľnené miesto pribudne dekoratívna kozmetika, starostlivosť o telo a domáce potreby. Bipa celkovo rozšíri sortiment o 2700 nových produktov, vrátane ďalších kozmetických značiek a absolútnou novinkou sa stanú cereálie a cereálne tyčinky, ktoré sa v DM tešia veľkej obľube. Podobne ako DM aj Bipa poškuľuje po voľnopredajných liekoch, k tomu však zatiaľ chýba legislatívny rámec.
Spoločnosť medzičasom úplne vymenila manažment, ktorý teraz pracuje na reorganizácii siete. Doteraz bolo úplne zrenovovaných 70 z vyše 600 predajní, pričom kompletná renovácia stojí 500.000 eur až jeden milión eur na každú filiálku.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies