MNÍCHOV - Nemecká automobilka Volkswagen (VW) plánuje zredukovať svoju európsku sieť distribútorov a zaviesť online predaje. Ako uviedla, správanie zákazníkov sa mení a spoločnosť na to musí reagovať.
Volkswagen sa snaží stlačiť náklady v rámci všetkých značiek, ktoré pod koncern patria, k čomu firmu tlačia vysoké náklady spojené s riešením emisného škandálu. Ten spoločnosť zasiahol pred dvomi rokmi, keď americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) zverejnila, že VW do svojich dieselových áut v USA nainštaloval softvér, ktorý počas testovania umožňoval maskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka.
Ako uviedol šéf odbytu značky VW Jürgen Stackmann, najnovším krokom plánuje firma zvýšiť ziskovosť a efektivitu svojej európskej distribučnej siete, ktorú tvorí okolo 3000 distribútorov. Cieľom je zvýšiť priemernú návratnosť na distribútora z 1 % na 2 %. Podrobnosti o rozsahu znižovania nákladov a redukcie distribučnej siete v rámci nového modelu predaja však Stackmann nezverejnil.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies