BARCELONA - Prichádzal skoro ráno do práce a hneď sa púšťal do práce: vybavoval objednávky, naceňoval tovar, dokonca ho aj rovnal do paliet. Aby pripravil supermarket na nápor zákazníkov a vyhovel predajnému plánu, pracoval niekedy aj viac ako 80 minút pred začiatkom oficiálnej pracovnej doby.
Manažér Lidlu svoje ranné nadčasy nehlásil do systému a príchod si "pichol" vždy až s príchodom ostatných. Svojich kolegov vraj pritom opakovane vyzýval k tomu, aby nasledovali jeho príklad a tiež začali pracovať nadčas, uviedol deník El País.
Ďalším zamestnancom obchodu to nebolo moc po chuti a na horlivého Jeana P. si sťažovali. Previnilca navyše usvedčili bezpečnostné kamery, ktoré ho zachytili pri čine a ten podľa Lidlu predstavuje "vážne porušenie pracovnej zmluvy".
Tá totiž stanovuje, že "každá odpracovaná minúta práce je preplatená a každá odpracovaná minúta má byť registrovaná", vysvetlil Lidl svoje rozhodnutie rozviazať sa Jeanom P. pracovný pomer.
Vyhodený manažér proti svojmu vyhodeniu protestuje a spolu s právnikom požaduje, aby ho Lidl opäť zamestnal. Argumentuje tým, že jeho nadriadení nikdy nevyslovili zákaz, aby do práce nechodil s predstihom.
On sám sa vraj k práci navyše uchyľoval skôr výnimočne a len preto, že ho k tomu donútili okolnosti, pretože supermarket prešiel reštrukturalizáciou a musel plniť nové predajné ciele.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies