VIEDEŇ - Rakúski predajcovia elektra spúšťajú kampaň, ktorá má zákazníkov motivovať k nákupom doma.
Grémium špecializovaných elektro obchodov Hospodárskej komory Rakúska so sloganom "Kauft wird zuhaus", v preklade "Nakupuje sa doma", chce podporiť domácich predajcov.
Rakúsky predaj elektrospotrebičov a elektroniky bol vlani vo výške 4,95 miliardy eur, najdôležitejším zdrojom príjmov boli informačné technológie s 1,32 miliardy eur a telekomunikácie s 1,25 miliardy eur. Predaj veľkých domácich spotrebičov, ako sú chladničky či sporáky, priniesli tržby vo výške 900 miliónov eur a domáca elektronika 800 miliónov eur.
Čoraz viac zákazníkov však nakupuje u internetových gigantov ako Amazon. Zahraničný zásielkový obchod má so sumou 820 miliónov eur podiel na celkových tržbách približne 16 %. Jeho podiel stúpa.
Rakúski predajcovia v rámci kampane stavili na schopnosti zamestnancov, osobné poradenstvo a podporu. "Kto sa chce vyhnúť dlhému čakaniu na spojenie s operátorom hotline, anonymnému poradenstvu a minimálnym, resp. nulovým službám, mal by nakupovať doma a využiť výhody domácich špecializovaných obchodov. Na internetovom portáli som anonymné číslo. U špecialistu mi poradia osobne a profesionálne," zdôraznil predseda grémia Wolfgang Krejcik.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies