PRAHA - Online obchody v Česku zažívajú najväčší nákupný nápor roka. Pondelok (11.12.) bol jedným z vrcholov vianočnej sezóny, zákazníci v ten deň nechali v e-shopoch podľa odhadov viac než 1 miliardu Kč (38,94 milióna eur). Podobné by to malo byť aj na budúci týždeň.
Vo vianočnom období, ktoré online predajcovia počítajú od prelomu septembra a októbra do Vianoc, urobia až tretinu svojho celkového obratu. Očakáva sa, že tento rok minú zákazníci v e-shopoch pred sviatkami viac než 38 miliárd Kč. Minulý rok to bolo 32 miliárd Kč a napríklad v roku 2013 okolo 18,5 miliardy Kč.
Tento rok chce časť vianočných darčekov cez internet nakúpiť až 82 % českej internetovej populácie, zistil prieskum Asociácie pre elektronickú komerciu (APEK) a agentúry Nielsen Admosphere. "Pre e-shopy aj dopravcov je to zaťažkávacia skúška, na ktorú sa dlhodobo pripravovali," povedal výkonný riaditeľ APEK Jan Vetyška s tým, že počet brigádnikov a sezónnych zamestnancov v internetových obchodoch v tomto období rastie o desiatky percent.
Predaje na internete rastú v Česku každý rok. Podľa Vetyšku by tento rok mali tržby presiahnuť 116 miliárd Kč. V minulom roku to bolo 98 miliárd Kč. Ako dodal, dôvodom je stále väčšie pohodlie, ktoré e-shopy ponúkajú, ako aj širšia ponuka.
(1 EUR = 25,678 CZK)
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies