BRATISLAVA - Finančná správa zjednoduší elektronické služby na svojom portáli. Má to byť ústretový krok najmä k novým povinne elektronicky komunikujúcim daňovníkom, teda fyzickým osobám podnikateľom.
Redizajnom prejde samotný portál finančnej správy, zavedie sa automatická autorizácia a upravia sa notifikačné e-maily. Nasledovať budú zmeny aj priamo v osobnej zóne daňovníka. Nasadenie týchto zmien si však vyžiada aj odstávky portálu finančnej správy. Prvá je naplánovaná od stredy 4. júla 18:00 do štvrtka 5. júla 8:00.
V praxi má nový systém autorizácie fungovať tak, že ak bude subjekt konať sám za seba, po dokončení registrácie sa na základe používateľom zadaných údajov systém portálu finančnej správy automaticky pokúsi identifikovať nového používateľa v prostredí finančnej správy, teda v jej registroch. Ak ho bude vedieť finančná správa identifikovať, systém vytvorí potrebné väzby automaticky. O úspešnosti či neúspešnosti automatickej autorizácie bude finančná správa daňový subjekt informovať prostredníctvom notifikačného e-mailu. V prípade neúspešnej identifikácie ho zároveň e-mailom upozorní na to, ako má ďalej postupovať.
Finančná správa tiež avizuje úpravu textového znenia notifikačných e-mailov, ktoré sú zasielané subjektom napríklad v aktivačnom e-maily pri registrácii, v správe o prijatí podania, v správe o odmietnutí podania a podobne. Upravený text správy má byť jasný, zrozumiteľný a má informovať o ďalšom postupe.
V prvom kole zmien v elektronickej komunikácii finančná správa nasadí tiež redizajn portálu. Neskôr prídu na rad aj zmeny v osobnej zóne daňovníka. "Zmeny v tomto smere pripravuje finančná správa aj po konzultácii s externými partnermi, napríklad Slovenskou komorou daňových poradcov či Daňovým fórom Slovenska," informuje správca daní.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies