BRATISLAVA - Celoročný obrat e-commerce na Slovensku dosiahol za minulý rok takmer jednu miliardu eur. Nakupovanie cez internet medziročne stúpa približne o 15 %. Z obsiahleho prieskumu Slovenskej asociácie pre elektronický obchod (SAEC) vyplýva, že ženy nakupujú na internete síce častejšie, ale muži minú viac peňazí.
Z tých, ktorí nakupujú v internetových obchodoch, realizovalo za posledných 12 mesiacov desať a viac nákupov 28 % mužov a 34 % žien. V rozmedzí celkovej útraty do zhruba 500 eur ročne sa ženy vyrovnajú mužom, no muži častejšie realizujú nákupy. Navyše nemajú problém zaplatiť nad 1000 eur ročne. Viac v e-shopoch míňajú respondenti vo veku 25-34 rokov a vysokoškolsky vzdelaní nakupujúci. Podľa českej APEK bola priemerná útrata v e-shopoch v Nemecku 1037 eur ročne na osobu, vo Veľkej Británii 3000 eur a v Čechách necelých 400 eur na osobu ročne.
Na Slovensku sa podľa SAEC pohybuje útrata medzi 200 až 500 eur na osobu ročne.
Respondenti najviac v poslednom roku kupovali na internete oblečenie a obuv, knihy a produkty pre zdravie a krásu. Top trojka je tesne nasledovaná mobilmi a vstupenkami na udalosti. Medziročné porovnanie však ukazuje, že kategórie v top trojke majú klesajúci charakter.
Naopak, polepšila si kategória biela technika a domáce spotrebiče a nábytok, bytové zariadenie a doplnky, čo môže súvisieť aj s rozvojom výstavby.
Tradične silnou kategóriou je elektronika a na celkovom obrate sa podieľa takmer 50 %.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies