BRATISLAVA - Povestným úderom na gong oficiálne otvorila 19. ročník Plesu v opere výnimočná žena, špeciálna pedagogička a zakladateľka občianskeho združenia pre ľudí so spinabifida a/alebo hydrocefalus Terézia Drdulová.
Sama je matkou syna s ťažkým ochorením, z ktorého je dnes úspešný mladý muž, ktorý dostal ocenenie aj od prezidenta Slovenskej republiky.
Prepojením dobročinného zámeru a programu je samotná téma plesu, ktorou je Rapsódia šťastia. Jedným z cieľov inkluzívneho vzdelávania je vytváranie dobrej atmosféry v bežných triedach, kde by sa deti cítili šťastné a akceptované. Dôležitosť radosti pripomenul hosťom v priestoroch historickej budovy Slovenského národného divadla úvodný ceremoniál postavený na zvukoch tela, vokáloch a rytmike v podaní piatich sólistov.
Doplnený bol o prvky ako step či body drumming v podaní zoskupenia Project Wings pod vedením Britky Carly Jeffersonovej. O hudobnú dramaturgiu sa postaral Oskar Rózsa. Úvod Plesu v opere netradične patril iba vokálom a zvukom vytvoreným netradičnou formou. Nezaznel jediný tón z nástrojov a pritom to bola ozajstná oslava hudby v podaní beatboxera, skladateľa a speváka En.Dru, Svetlany Rymarenkovej, Ondrěja Rumla, Jaroslava Dolníka a Davida Uličníka.
Prvé tanečné kolo tradične patrilo valčíkom. Big Band Gustáva Broma sprevádzal slovenské operné hviezdy Miroslava Dvorského a Evu Hornyákovú. Spoločne ponúkli dueto Lippen Schweigen z operety Veselá vdova a skladbu Andreu Bocceliho Time to Say Goodbye.
Prvé tanečné kolo novej plesovej sezóny osviežila Eva Hornyáková aj sólovým vystúpením s hitom I Feel Pretty z muzikálu West Side Story a piesňou z operety Čardášová princezná. V ďalšom programe sa predstavili spevák a skladateľ Ondřej Gregor Brzobohatý a speváčka Marta Jandová. Brzobohatý ponúkol skladby Identity, Dohoda, Je toho moc či I feel Good od Jamesa Browna alebo Kiss od Princea, s Martou Jandovou pridali niekoľko duet. Skupina Vidiek s frontmanom Jánom Kuricom sa netradične predstavila s dvoma speváčkami - Katarínou Knechtovou a Emmou Drobnou.
Plesajúcich hostí v netradičnom hudobnom súboji na dvoch pódiách zabávali v tandeme dve košické formácie - slovenský Freddie Mercury Peter Pačut so skupinou Queenmania a "slovenskí bítlsáci" The Backwards.
Každá na opačnom konci tanečného parketu striedali skladby skupín The Beatles a Queen. Známe hity A Hard Day's Night, Can't Buy Me Love, Help, I Should Have Known Better či Hey Jude striedali hity Crazy Little Things Called Love, Don't Stop Me Now či Bohemian Rhapsody.
"Ak dokážeme vyzbierať na Plese v opere za jeden večer približne štvrť milióna eur, tak to sú obrovské peniaze, za ktoré musíme byť účastníkom veľmi vďační. Ten hlavný účel je pritiahnuť celospoločenskú pozornosť, pretože tých tristo párov na plese nevie vyriešiť všetky problémy Slovenska. A tých je veľmi veľa. Oni vedia upozorniť a tak trocha nabudiť tých ďalších aj kompetentných, aby sa s vecami začalo robiť," povedal pre TASR zástupca hostiteľa Plesu v opere Pavol Lančarič, generálny riaditeľ Orange Slovensko.
História Plesu v opere sa začala písať v roku 2001. Na začiatku bol zámer nadviazať na plesovú tradíciu, ktorá sa pestovala v mestách po celom Slovensku. Dnes predstavuje toto podujatie nielen prepojenie vysokého kultúrneho zážitku a spoločenskej elegancie, ale neodmysliteľne k nemu patrí aj jeho dobročinné poslanie.
Na vlaňajšom 18. ročníku dobročinného Plesu v opere hostia plesu venovali historicky najvyššiu sumu - 254.620 eur. Od roku 2010 tak dobročinný Ples v opere rozdelil úctyhodných 1,8 milióna eur.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies