PARÍŽ - V minulom týždni prebehol v Paríži týždeň módy, v rámci ktorého predstavili renomovaní návrhári svoje luxusné kolekcie s nálepkou Haute Couture.
Nechýbalo medzi nimi ani avantgardné návrhárske duo Viktor & Rolf, ktoré tentoraz predviedlo veľkolepý pohľad v podobe modeliek odetých do obrovských farebných šiat, ktoré zdobili gýčovité slogany z Instagramu.
Holandskí návrhári Viktor Horstingom a Rudolf Snoerenom z módneho domu Viktor & Rolf sa rozhodli pojať svoju prehliadku Haute Couture v rámci týždňa módy naozaj netradične.
Holandskí módni návrhári Viktor Horsting vľavo a Rolf Snoeren. Zdroj: SITA
Na mólo totiž poslali modelky v objemných romantických šatách, na ktorých boli prišité gýčovité slogany, ktoré mali poukázať na expresívnu silu oblečenia.
V rámci prehliadky bolo predstavených celkom osemnásť modelov, ktoré spájali oversized strihy, balónovité rukávy a navrstvenú transparentnú látku.
Každý model navyše zdobil už spomínaný slogan alebo symbol. Podľa dizajnérov mali slogany odrážať druh používaného jazyka na sociálnych sieťach a vtipné slovné hračky, ktoré sú často k videniu na suveníroch.
Cieľom podľa nich bolo vyzvať divákov, aby prišli k vlastným záverom.
"Všetky tieto banálne slogany, ktoré sú tak úplne zrejmé a jasné, odrážajú banalitu na Instagrame a sociálnych sieťach všeobecne. Snažili sme sa ich preto vyvážiť niečím opačným, a to prehnaným, trblietavým a romantickým. Tieto zdanlivo nesúvisiace prvky vedú k typickému výrazu surrealistickej krásy značky Viktor & Rolf," uviedli návrhári pre WWD.
Značka Viktor & Rolf nie je na avantgardnej scéne žiadnym nováčikom. V roku 2016 módne duo predstavilo kolekciu inšpirovanú kubistickými obrazmi od Pabla Picassa, rok predtým návrhári poslali na mólo modelky odeté v šatách, ktoré pripomínali roztrhnuté maliarske plátna s rámami.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies