Kuriérske spoločnosti sa k balíkom nesprávajú vždy s ohľadom na chúlostivosť tovaru...
Pokiaľ si zvyknete objednávať tovar cez internet, možno i vy máte podobnú skúsenosť. Nakoľko kuriérske spoločnosti majú denne prepraviť množstvo zásielok, nepristupujú ku každému balíku dostatočne šetrne. Preto sa občas stáva, že produkt, ktorého hodnotu aj s dopravou ste uhradili v plnej výške, sa k vám dostane poškodený.
Reklamácie tovarov zničených pri preprave bývajú veľmi problematické. Seriózne spoločnosti by však takéto poškodenie zavinené prepravcom mali brať na svoju zodpovednosť a zákazníkovi vrátiť peniaze. Podobne to realizovala holandská firma vyrábajúca bicykle v hodnote niekoľkých tisíc eur. Mnohé mechanizmy v nich boli veľmi krehké a pri doručovaní sa poškodili, kvôli čomu predajca prichádzal naozaj o veľké peniaze. Táto situácia ich takmer priviedla ku krachu. Až prišli s geniálnym nápadom.
Firma vychádzala z viacerých výskumov, ktoré dokázali, že kuriéri sú opatrní najmä pri manipulácii s drahou technikou. A tak sa rozhodli, že to vyskúšajú. Svoje bicykle začali baliť do veľkých „falošných“ krabíc od televízorov a výsledky na seba nenechali dlho čakať.
Toto originálne riešenie sa ukázalo ako mimoriadne efektívne. Poškodenia doručovaného tovaru sa v priebehu niekoľkých týždňov zredukovali o 80 percent! V takejto krabici sú bicykle nielen dostatočne chránené, ale navyše nútia kuriérov k šetrnému zaobchádzaniu, nakoľko predpokladajú, že sú v nich televízory vysokej hodnoty.
Výrobca bicyklov si svoj „trik“ chcel nechať čo najdlhšie pre seba, aby sa o tom nedozvedela konkurencia, pretože takto by to celé stratilo zmysel. Keď na to však prišli novinári, firma reagovala s humorom a povedala: „Hlavne to nepovedzte ľuďom z FedExu.“
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies