BRATISLAVA - Dnešným dňom si uzavrieme predstavovanie vozov a týmov F1 na sezónu 2019. Čakajú nás posledné 4 týmy podľa umiestnenia v pohári konštruktérov v minulej sezóne. V poradí nimi sú Racing Point F1, Sauber, Toro Rosso a Williams. Ako budú vyzerať nové monoposty a jazdecké zloženie týchto stajní sa dozviete v nasledujúcom článku.
Ešte predtým vám však ponúkame nahliadnutie aj do zvyšných stajní.
https://www.netky.sk/clanok/damy-a-pani-predstavujeme-prve-tri-t%C3%ADmy-pre-sezonu-2019
Celým názvom SportPesa Racing Point F1 Team minulý rok začal ešte pod názvom Sahara Force India F1 Team. Počas nej bol však nútený majiteľ týmu, indický podnikateľ Vijay Malliya, pre finančné problémy stajňu predať a šance sa chopilo britské konzorcium Racing Point. Od Veľkej ceny Belgicka 2018 tak pretekal už nový tým. Začínal síce bodovo úplne od nuly, no vďaka pohonnému agregátu Mercedes sa mu podarilo na konci sezóny skončiť na 7. mieste. O jazdecké zloženie sa pre tento rok postará Sergio Peréz a syn majiteľa týmu Lawrenca Strolla, Lance ktorý prišiel z Williamsu. Zatiaľ čo mexický pretekár Peréz počas minulej sezóny pretekal v strede poľa, tak Stroll jr. to mal s večne pokazeným Williamsom veľmi náročné. Svoj potenciál však už vedel ukázať pri Veľkej cene Azerbajdžanu 2017, keď sa tešil z prvého pódia v kariére za 3. miesto. Súkromné týmy to majú pri konkurencii továrenských stále v motoršporte náročné, no do novej sezóny si obmenené vedenie aj jazdecké duo sľubuje pravidelné získavanie bodov.
Sauber a Ferrari sa postaralo asi o najprekvapivejší prestup jazdcov. Kimi Raikkonen a Charles LeClerc si vymenili miesta. Sauber je v podstate slabšie Ferrari. Komponenty motoru aj niektoré časti monopostu pochádzajú práve od známej automobilky z Maranella. Kimi sa vracia tam, kde svoju kariéru F1 pred dlhými rokmi odštartoval. Za prestup je relatívne spokojný, pretože sa podľa vlastných slov môže viac venovať rodine a nebude pod takým tlakom ako vo Ferrari. Jeho kolegom v týme sa stane Antonio Giovanozi, člen jazdeckej akadémie Ferrari. Do Sauberu teda prichádzajú piloti, ktorí v posledných rokoch odjazdili vo Ferrari mnoho kilometrov a do celkového nastavenia monopostu pre jednotlivé závody môžu byť len prínosom. Pri Sauberi sme sa rozhodli pre reklamu, pretože spoločne s Williamsom sú podľa nášho názoru veľmi podarené.
Z akadémie Red Bullu odišiel do prvého týmu Francúz Pierre Gasly. A keďže sa stajňa rozlúčila aj s austrálskym pilotom Brandonom Hartleym, podobne ako v McLarene a Sauberi tu máme nové jazdecké duo. Prívlastok úplne nové sa nehodí, pretože do týmu To Rosso sa vracia Rus Daniil Kvyat. Jeho kolega podobne ako Lando Norris prichádza z F2 a je ním thajský jazdec narodený v Británii Alexander Albon. V sérii F2 skončil v minulom roku na 3-om mieste práve za spomínaným Landom Norrisom. Stajňa ostáva aj po minulom roku pri motoroch Honda. Najmä minulá sezóna ukázala, že problémom Mclarenu v predošlých rokoch nebol len agregát Hondy, ale celková stavba monopostu. Toro Rosso získalo v minulej sezóne 33 bodov, a k tomu skvelé 4. miesto Gaslyho na VC Bahrajnu.
V prvom rade je nám veľmi lúto, že túto tradičnú britskú stajňu, za ktorú jazdili aj legendy a majstri sveta ako Ayrton Senna, Alain Prost či Nigel Mansell, musíme predstavovať ako poslednú. Vo Williamse to v posledných sezónach jednoducho nefungovalo. Stajňa môže byť rada, že získala nového hlavného sponzora a náplasťou za problémy už počas predsezónnych testov jej môže byť aspoň najlepšia reklama. Rýchlosť a technika však vyhráva a to Williamsu bohužiaľ naďalej chýba. Preto sa dá očakávať rovnaké poradie na chvoste poľa aj v tejto sezóne. Jazdecká dvojica sa aj tu úplne obmenila. Poliak Robert Kubica sa vracia do F1 ako hlavný pilot a spoločnosť mu bude robiť tretí z pilotov, ktorý prišli zo seriálu F2. Paradoxom však je, že majster sveta Brit George Russell zasadne do zrejme najslabšieho monopostu F1 pre sezónu 2019. Výhodou by však mal byť ako pri Racing Point motor Mercedes, aj keď v posledných rokoch sa na nemeckého dodávateľa konkurencia už doslova nalepila.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies