BRATISLAVA - Počas dnešného brífingu pred budovou Ministerstva vnútra SR sa zástupca z Inštitútu pre rozvoj Bratislavského kraja Miroslav Dragún vyjadril, že počas výstavby D4R7 zlyhali kontrolné mechanizmy štátu.
Podľa jeho zistení je možné, že pri stavbe bola používaná kontamonovaná pôda. Ak by sa to potvrdilo, celá stavba sa bude musieť vybudovať nanovo.
"Celý problém je v tom, že konzorcium zodpovedné za výstavbu D4R7 na čele s ministerstvami a štátom zlyhali už na začiatku, keď pôvodné teleso D4R7 malo stáť na pilieroch a nie na vale. Preto konzorcium ani nikto iný nebol pripravený na to, že bude potrebné veľké množstvo zeminy, štrkov a iných materiálov na stavbu týchto komunikácií," uviedol Dragun.
Inštitút pre rozvoj Bratislavského kraja už pred rokom podal prvé trestné oznámenie pre podozrenie z navážania nebezpečného odpadu na stavbu diaľničného obchvatu D4R7 do Jaroveckého ramena na pravom brehu Dunaja.
"Viac ako rok sme upozorňovali, že sa do Jaroveckého ramena a iných častí vyváža stavebný odpad – tehly či roksorové tyče. Skoro rok sme čakali na akýkoľvek krok, či už Inšpekcie životného prostredia, alebo polície. Dnes sme zistili, že sa vykonali nejaké zásahy a zaistili niektorí ľudia,“ podotkol zástupca insštitútu.
Jarovecké rameno počas výstavby novej diaľnice.
Odpad, ktorý vznikol pri stavbe nových cestných komunikácii sa navyše odvážal aj do chránených pásiem. Sami ochranári upozornili na fakt, že z okolia Jaroveckého ramena sa vytratil náš dravec orliak morský.
Podľa doteraz dostupných informácii polícia zasahuje vo firme D4/R7 Construction, s.r.o. v bratislavskom Novom Meste. Zamestnanci spoločnosti dokonca nemajú povolený ani prístup do objektu. za výstavbu D4/R7 berú oficiálnu zodpovednosť rakúske a španielske firmy.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies